نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

گوگل دیگر «فعل» نیست؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
گوگل دیگر «فعل» نیست؟

ایسنا/ تمایل نسل زد برای «جست و جو» به جای «گوگلینگ»، گوگل را در خطر از دست دادن موقعیت خود به عنوان «فعل جست و جو» قرار داده است.

حدود بیست سال پیش، گوگل به نقطه عطف مهمی دست یافت؛ فرهنگ لغت مریام وبستر، «گوگل» را به عنوان فعلی به معنی «جست و جو برای چیزی در وب»، اضافه کرد. این خبر فوق العاده ای برای این شرکت بود و نشان می‌داد گوگل در لغت نامه فرهنگ و جامعه، جای گرفته است. بقیه ماجرا در تاریخ است. گوگل به سودآورترین و قدرتمندترین شرکت دنیا تبدیل شد. اما اکنون، گوگل در آستانه لغزیدن از این جایگاه است.

مارک شمولیک، تحلیلگر اینترنت در موسسه تحقیقات برن اشتاین در یادداشتی برای سرمایه گذاران، نوشت: خداحافظ فعل گوگل. مخاطبان جوان‌تر جست و جو می‌کنند، نه «گوگلینگ».

این یافته‌های بررسی جدید از عادت‌های آنلاین نسل زد است که تحلیلگران به تازگی منتشر کرده اند. نسلی که در سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ متولد شد، نخستین نسلی بود که زندگی آنلاین تمام و کمال را تجربه کرد و بسیاری از افراد این نسل، برای دسترسی به اینترنت، به جای رایانه رومیزی و مرورگر وب، مستقیما از تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها استفاده کردند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اکنون مصرف کنندگان نسل زد، رشد کرده و بخش مهمی از اقتصاد شده اند. آنها روال امور را تغییر داده اند و این امر، برندگان و بازندگان جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

نسل ایکس و هزاره‌ها ممکن است «گوگل» را به «فعل» تبدیل کرده باشند اما نسل زد برای جست و جوی محلی، اینستاگرام و تیک تاک را به عنوان موتور جست و جو ترجیح می‌دهد و طبق بررسی جدید در آمریکا، گوگل برای گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال، در رتبه سوم قرار دارد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم