نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

خداحافظ آیفون ۱۳ و دوستان!

منبع
ترنجي
بروزرسانی
خداحافظ آیفون ۱۳ و دوستان!

ترنجی/ تاریخ معرفی سری آیفون 16 اپل رسماً مشخص شده و 19 شهریور 1403 یعنی امروز این رونمایی انجام می‌شود. طبق سنت این شرکت، پس از رونمایی محصولات جدید خط تولید به‌روز شده و برخی از محصولات قدیمی دیگر تولید نمی شوند. شاید مهم‌ترین داده در این گزارش و برای بازار ایران، خداحافظی با تولید آیفون ۱۳ باشد، یعنی آخرین آیفونی که اجازه رجیسترشدن در ایران داشت!

توقف تولید این محصولات اپل از امروز
رویداد آینده اپل با نام “زمان درخشش” یا ‘It’s Glowtime‘ امروز برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود این شرکت در رویداد جدیدش از سری آیفون 16 و همچنین اپل واچ X رونمایی کند. سری آیفون 16 احتمالا دارای طراحی کمی به‌روز و دوربین‌های بهتر باشد. این بهبودها همراه با یک تراشه کاملاً جدید به نام A18 با ویژگی‌های هوش مصنوعی ارائه می‌شوند.

همزمان با این رونمایی‌ها، تولید برخی از محصولات نسل قدیمی متوقف خواهد شد. اینجا لیستی از محصولات اپل که به احتمال زیاد پس از رونمایی امروز متوقف خواهد شد را برای شما ارائه می‌کنیم:


آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس
طبق سنت اپل، مدل‌های پرو هر نسل به محض رونمایی نسل جدید توقف تولید می‌شوند. با این حال مدل‌های پایه با کاهش قیمت و برای گسترش بازه قیمتی آیفون‌های نو قابل خرید، همچنان به تولید ادامه می‌دهند.

در نتیجه پس از رونمایی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس، نسل قبلی آن‌ها که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس باشد دیگر تولید نخواهند دش.

آیفون 13 و آیفون ۱۴ پلاس
آیفون ۱۳ که در سال ۲۰۲۱ یعنی سه سال پیش عرضه شد، ارزان ترین موبایل هوشمند پرچمدار اپل است که در حال حاضر به فروش می رسد. در حقیقت می‌توان آن را با قیمت 599 دلار و به صورت نو خریداری کرد.

به شرط اینکه اپل به الگوی معمول خود پایبند باشد، انتظار داریم آیفون 14 با همان قیمت جای آیفون 13 را بگیرد و شاهد توقف تولید این محصول پرفروش در بازار ایران (به دلیل قوانین بی‌دلیل رجیستری) باشیم.

همچنین از خانواده آیفون ۱۴ مدل پلاس توقف تولید خواهد شد و تنها مدل پایه آن به حیاتش ادامه می‌دهد.

اپل واچ سری 9 در کنار SE 2 و Ultra 2 

بسیار محتمل است که اپل در رویداد امروزش جانشینانی را برای کل مجموعه ساعت‌های خود معرفی کند و تمام مدل‌های فعلی پس از آن بازنشسته شوند. البته اگر جانشینی برای یکی از این مدل‌ها ارائه نشود، احتمالا برخی از این مدل‌ها به تولید خود ادامه دهند.

ایرپادز 2 و 3
انتظار می‌رود اپل نسل چهارم AirPods را در رویداد امروزش معرفی کند، که احتمالا جایگزین AirPods 3 عرضه شده در سال 2021 خواهد شد. این نسل جدید دارای قابلیت حذف نویز خواهد بود، ویژگی‌ای که قبلاً فقط به مدل پرو آن محدود می شد.

علاوه بر این، انتظار می‌رود اپل یک نسخه ارزان‌تر برای ایرپاد 4 را نیز معرفی کند که احتمالا جایگزین ایرپاد 2 فعلی خواهد شد.

در نتیجه اگر قصد خرید این محصولات را دارید، بهتر است فعلا دست نگاه داشته تا نسل جدیدشان معرفی شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره