نماد آخرین خبر

حمایت مالی کارمندان شرکت‌های فناوری آمریکا از کامالا هریس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
حمایت مالی کارمندان شرکت‌های فناوری آمریکا از کامالا هریس

ایسنا/ با وجود حمایت برخی از قدرتمندترین میلیاردرهای فناوری از ترامپ، کارمندان بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری آمریکا از کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت می‌کنند.

داده‌هایی که توسط دیده‌بان سیاسی «اوپن سِکرتس» گردآوری شده است، نشان می‌دهد کارمندان آلفابت، آمازون و مایکروسافت، میلیون‌ها دلار به کمپین هریس کمک کرده‌اند که به میزان قابل‌توجهی، بیشتر از کمک کارمندانی است که ترجیح دادند به ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور سابق آمریکا کمک مالی ارسال کنند. این داده‌ها شامل کمک‌های مالی کارمندان، مالکان و اعضای نزدیک خانواده کارگران و مالکان شرکت است.

با این حال، میلیاردرهای فناوری مانند ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و مارک اندرسن و بن هوروویتز، موسسان شرکت خدمات مالی اندرسن هوروویتز، با اشاره به مواضع نامزد جمهوریخواه آمریکا در زمینه اقتصاد، مالیات و کسب و کارهای بزرگ، به حمایت از ترامپ برخاسته‌اند.

انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر، در سیلیکن‌ولی که زمانی سنگر حمایت دموکراتیک و لیبرال بود، شکاف انداخته است. رید هافمن سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز از گریلاک و مارک کوبان کارآفرین، با امید به مشاهده سیاست‌های موافق فناوری، متعهد شده اند از نامزدی هریس حمایت کنند.

اما در سال‌های اخیر، چندین مدیر بزرگ فناوری از سیاست‌های تجاری جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات انتقاد کرده اند و به ادغام‌ها، خریدها و برخورد با حریم خصوصی داده‌ها حمله کرده‌اند.

طبق قوانین مالی کمپین، خود شرکت‌ها نمی‌توانند مستقیما به کمپین‌های فدرال از جمله کمپین‌های ریاست جمهوری، کمک مالی کنند. شرکت‌ها اغلب از طریق کمیته‌های اقدام سیاسی به کمپین‌های کنگره و ایالت کمک می‌کنند؛ کمیته‌هایی که از طریق کمک‌های مالی کارمندان تامین می‌شوند و برای میزان پول اهدایی به نامزدها، محدودیت وجود دارد.

طبق بررسی «اوپن سِکرتس»، کارمندان و اعضای خانواده‌شان در آلفابت و شرکت‌های تابعه شامل گوگل، تاکنون ۲.۱۶ میلیون دلار به کمپین هریس کمک کرده‌اند که تقریبا۴۰ برابر مبلغی است که ترامپ دریافت کرده است.

 کارمندان و اعضای خانواده آمازون و مایکروسافت، به ترتیب یک میلیون دلاری و ۱.۱ میلیون دلار کمک مالی کردند. کمپین ترامپ ۱۱۶ هزار دلار از کارمندان آمازون و ۸۸ هزار دلار از کارمندان مایکروسافت و همچنین اعضای خانواده آنها دریافت کرد.

کارمندان آمازون که همچنین بزرگترین خرده‌فروش و دومین کارفرمای بزرگ در آمریکا است، بیشتر از کارمندان شرکت‌های دیگر کمک کرده اند. برای نمونه، کارمندان والمارت در مجموع ۲۷۵ هزار دلار به هریس و ترامپ کمک کرده اند که هر دو نامزد ریاست جمهوری تقریبا مبلغ برابری دریافت کرده اند. ستاد ترامپ، ۱۴۴ هزار دلار از کارمندان والمارت دریافت کرد که حدود ۱۴ هزار دلار بیشتر از کمک مالی به کمپین هریس بود.

به گفته سارا براینر، مدیر تحقیقات و استراتژی «اوپن سِکرتس»، کارمندان شرکت‌هایی که درآمد بیشتری نسبت به کارگران معمولی انبار یا صندوق‌دار دارند، بیشتر به کمپین‌های انتخاباتی کمک می‌کنند. کارمندان آمازون و سایر شرکت‌های فناوری اغلب بیشتر از کارکنان والمارت درآمد کسب می‌کنند که به آنها آزادی عمل بیشتری برای مشارکت مالی در کمپین‌های سیاسی می‌دهد.

بر اساس داده‌های بازار کار زیپ ریکروتر، کارمندان آمریکایی آمازون به طور متوسط، ‌سالانه ۱۳۳ هزار دلار به خانه می‌برند، در حالی که میانگین حقوق سالانه کارکنان والمارت، ۸۵ هزار دلار است.

کارمندان و اعضای خانواده آنها در شرکت‌های متا و اپل، هنوز به مرز یک میلیون دلار کمک مالی به هریس نرسیده اند، اما همچنان کمک‌های مالی بیشتری نسبت به حامیان ترامپ انجام می‌دهند. کارمندان متا ۲۵ هزار دلار به ترامپ در مقایسه با ۸۳۵ هزار دلار به هریس کمک کردند، در حالی که کارمندان اپل، ۴۴ هزار دلار به ترامپ و ۸۶۱ هزار دلار به هریس کمک کردند.

بر اساس گزارش رویترز، سیلیکن‌ولی در آمریکا، به طور سنتی بیشتر به چپ گرایش داشته است. بیش از ۱۰۰ سرمایه گذار خطرپذیر در اوت، در نامه‌ای اعلام کردند از هریس که طرفدار نوآوری در تجارت و فناوری است، حمایت خواهند کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره