نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

پس از شارژر، اپل کابل USB-C را هم از جعبه محصولات خود حذف کرد!

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
پس از شارژر، اپل کابل USB-C را هم از جعبه محصولات خود حذف کرد!

شهر سخت افزار/ پس از حذف شارژر از جعبه گوشی‌های هوشمند و محصولات مختلف اپل در طی سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد این شرکت اکنون قصد دارد کابل USB-C را هم در جعبه محصولات خود قرار ندهد تا از این پس کاربران وادار شوند در کنار شارژر این رابط را نیز جداگانه تهیه کنند. بررسی اجزای موجود در جعبه ایرپادز جدید این شرکت نشان می‌دهد که آن حتی فاقد کابل USB-C است و اپل دیگر این جز سخت افزاری را هم عرضه نمی‌کند.

چند سال پیش بود که اپل برای نخستین بار آداپتور شارژر را از جعبه گوشی‌های آیفون خود حذف کرد. این موضوع در ابتدا با انتقاد و تمسخر بسیاری از شرکت‌های رقیب همراه شد اما چندی بعد آن‌ها نیز با تبعیت از اپل، کاربران را وادار کردند در کنار گوشی‌‌های هوشمند یک شارژر نیز خریداری کنند. همین اتفاق در مورد جک 3.5 میلی‌متری در گوشی‌های هوشمند اپل رخ داد و سبب شد که رفته رفته تمامی شرکت‌ها این پورت را از محصولات خود حذف کنند. اکنون اطلاعاتی در دسترس قرار گرفته که نشان می‌دهد اپل به سراغ کابل USB-C موجود در جعبه محصولات خود رفته است و قصد دارد دیگر آن را نیز در کنار محصولات خود عرضه نکند.

براساس گزارش Gsmarena، اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی اپل که محتویات جعبه هدفون‌های جدید ایرپادز 4 را معرفی می‌کند نشان می‌دهد که جعبه این محصولات فاقد کابل USB-C است و این رابط قرار است به صورت مجزا به فروش برسد. اپل تایید کرده است که در جعبه این محصولات تنها می‌توان به هدفون‌های ایرپادز 4، جعبه نگهدارنده و اسناد مختلف آن دسترسی پیدا کرد و برخلاف محصولات عرضه شده در سال گذشته خبری از کابل USB-C در آن‌ها نیست. نکته قابل توجه این است که اپل رسماً در سایت خود اعلام کرده است که کاربران این هدفون باید کابل USB-C را جداگانه خریداری کنند.

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر بسیاری از سیاست‌های اپل در حوزه عرضه محصولات به دیگر شرکت‌ها نیز سرایت کرده، حذف کابل USB-C از جعبه ایرپادزهای جدید اپل موجب نگرانی کاربران شده است. بسیاری معتقدند که این اقدام اپل سبب خواهد شد دیگر شرکت‌ها نیز کابل USB-C را در کنار محصولات خود عرضه نکنند. از سوی دیگر ممکن است با حفظ این رویه تا چند سال دیگر فروش جداگانه دیگر اقلام همراه محصولات هوشمند را شاهد باشیم. مثلاً اپل ایرپادزهای 6 خود را بدون جعبه نگهدارنده به فروش برساند و کاربران مجبور شوند حتی این جعبه را هم به صورت جداگانه خریداری کنند.

اپل به تازگی پشتیبانی از پورت USB-C را به محصولات مختلف خود اضافه کرده است و سال گذشته شاهد عرضه اولین گوشی آیفون مجهز به این پورت بودیم. اکنون با تبدیل شدن این پورت به یک استاندارد جهانی به نظر می‌رسد که اپل بهانه خوبی برای حذف این کابل‌ها از جعبه محصولات خود دارد. خوشبختانه اپل اعلام کرده است که می‌توان در جعبه گوشی‌های آیفون 16 به این کابل دسترسی پیدا کرد؛ اما ممکن است از سال آینده شاهد حذف این کابل از جعبه این محصولات نیز باشیم.

اپل تاکنون بارها و بارها اعلام کرده که با هدف بهبود وضعیت محیط زیست و همچنین جلوگیری از تولید زباله‌های الکترونیکی، تصمیم به حذف شارژر از جعبه گوشی‌های خود گرفته است. البته این گفته‌های اپل تاکنون از سوی بخش عمده‌ای از کاربران پذیرفته نشده و بسیاری معتقدند که هدف این شرکت تنها دست‌یابی به سود بیشتر است. اپل هم اکنون پیش‌فروش هدفون‌های ایرپادز 4 و گوشی‌های آیفون 16 را آغاز کرده و قرار است از تاریخ 20 سپتامبر (30 شهریور) شاهد آغاز عرضه رسمی این محصولات باشیم.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره