نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

تصویری از مقایسه تاشوهای نسل جدید سامسونگ و هواوی که شما را به فکر فرو می‌برد

منبع
ترنجي
بروزرسانی
تصویری از مقایسه تاشوهای نسل جدید سامسونگ و هواوی که شما را به فکر فرو می‌برد

ترنجی/ احتمالا بدانید دقیقا در همان بازه زمانی که هواوی داشت از سامسونگ عبور می‌کرد و به رتبه اول پرفروش‌ترین برند بازار موبایل در دنیا تبدیل می‌شد (و برای چند ماهی هم شد)، تحریم‌های فلج‌کننده امریکا بر آن اعمال شد. بهار ۱۳۹۸ هواوی تحریم شد و این سرآغاز مشکلات مختلف برای این برند چینی بود. با این حال آن‌ها دست از تلاش برنداشتند و حالا محصول جالب توجهی را به صورت نهایی و تجاری عرضه کرده‌اند که صرفا یک طرح مفهومی نیست و یک محصول واقعی محسوب می‌شود. این محصول گوشی تاشو ۳ لا به نام میت ایکس تی است. امروز تصویری از مقایسه هواوی Mate XT با سامسونگ Galaxy Z Fold 6 منتشر شده که شما را به فکر فرو می‌برد.
 
مقایسه هواوی Mate XT با سامسونگ Galaxy Z Fold 6
هواوی به تازگی اولین گوشی هوشمند سه لا جهان را با نام Mate XT Ultimate معرفی کرده است. این گوشی با ۲ لولا ارائه می شود و با این حال، وقتی تا شده است می‌تواند تقریباً از نظر ضخامت با Galaxy Z Fold 6 سامسونگ رقابت کند.

تصویر بالا که می‌بینید، مقایسه سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ و هواوی میت ایکس تی در حالت بسته است. تصویر به اندازه کافی خود گویا هست اما بیاید کمی درباره آن صحبت کنیم.

روی کاغذ، وضعیت به این صورت است: ضخامت هواوی Mate XT در حالت بسته 12.8 میلی متر است در حالی که گلکسی زد فولد ۶ ضخامت 12.1 میلی متری دارد. بنابراین روی کاغذ سامسونگ برنده این مقایسه است، اما …!

وقتی به تصویر بالا نگاه می‌کنید، 0.7 میلی متر برای چشم انسان تقریباً غیرقابل تشخیص است. همچنین این واقعیت وجود دارد که گوشی تاشو هواوی یک نمونه ۳ لا بوده که صفحه نمایش آن 10.2 اینچ است. این را مقایسه کنید با صفحه نمایش تاشو Fold 6 که 7.6 اینچی بوده و ۲ لا می‌شود.



البته هنوز گوشی تاشو ۳ لا هواوی یعنی Mate XT در بوته آزمایش قرار نگرفته و باید تست‌های بیشتری روی مقاومت آن صورت بگیرد تا بتوان نظر داد. با این حال توجه به این نکته ضروری است که این محصول به صورت نهایی، رسمی و تجاری معرفی شده و برای خرید در دسترس کاربران است. به این معنی که طرح مفهومی و غیره نیست.

در فضای گوشی‌های تاشو، برندهای چینی مثل آنر و هواوی توانسته‌اند از نظر طراحی و به خصوص در بخش ضخامت و وزن بهتر عمل کنند. هر چند مثلا کیفیت لولا آنر به مانند سامسونگ نیست اما باید دید که این برند کره‌ای خطر را پشت سر خود حس می‌کند یا نه و این سبب می‌شود که به سمت پیشرفت سوق پیدا کند یا خیر؟

نظر شما درباره این مقایسه گوشی‌های تاشو نسل جدید سامسونگ و هواوی چیست؟


در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر