نماد آخرین خبر

تیک تاک برای تعیین تکلیف وضعیت خود در آمریکا دوشنبه به دادگاه می‌رود

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
تیک تاک برای تعیین تکلیف وضعیت خود در آمریکا دوشنبه به دادگاه می‌رود

دیجیاتو/ نمایندگان شرکت‌های تیک تاک و بایت‌دنس دوشنبه، ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور)، در دادگاهی مهم حاضر خواهند شد؛ جلسه‌ای که در آن مقامات درباره ادامه یا منع فعالیت تیک تاک از 19 ژانویه 2025 (30 دی‌ماه) در ایالات متحده تصمیم‌ می‌گیرند. همچنین این دادگاه احتمالاً تأثیر بسزایی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 خواهد گذاشت.

به‌ گزارش رویترز، «دونالد ترامپ» و «کامالا هریس»، نامزدهای فعلی ریاست‌جمهوری آمریکا هر دو در تیک تاک فعال هستند و با ابراز نظراتشان، افراد جوان‌تر را برای رأی‌دادن به خود ترغیب می‌کنند. به‌ همین دلیل تعیین تکلیف این پرونده احتمالاً موضوع بحث این دو کاندید در آینده‌ای نزدیک خواهد بود.

دفاعیه تیک‌ تاک درباره ادامه فعالیت این پلتفرم در آمریکا
TikTok و ByteDance هر دو بر این باورند که جلوگیری از ادامه فعالیت آن‌ها در ایالات متحده خلاف قانون اساسی این کشور است و قوانین حمایت از اینترنت آزاد و آزادی بیان کاربران را زیر سؤال می‌برد.


در واکنش به این تصمیم، بایت‌دنس اعلام کرده به‌دلایل فنی، تجاری و قانونی امکان فروش مالکیت تیک‌ تاک فراهم نیست. با این حساب، در پی اظهارات شخصیت‌های اصلی تیک تاک، وزارت دادگستری و کاربران این برنامه، سه قاضی تصمیم گرفتند تا ۶ دسامبر (۱۶ آذر) چالش‌های قانونی مطرح‌شده در این پرونده را بررسی کنند.

در این قانون که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده، آن را امضا کرده، ذکر شده که درصورت تلاش بایت‌دنس برای واگذاری فعالیت تیک تاک به نهادی آمریکایی، اجرای این قانون می‌تواند 3 ماه عقب بیفتد. در واقع مقامات آمریکایی گفته‌اند خواهان حذف مالکیت چین از این برنامه هستند، نه ممنوعیت تیک تاک.

پیش‌از‌این، وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) با استناد به نگرانی‌های امنیت ملی از دادگاه فدرال خواست با درخواست تیک‌تاک برای لغو قانونی که می‌تواند این اپ را در آمریکا مسدود کند، مخالفت کند. وزارت دادگستری می‌گوید تیک تاک با ابزارهای جستجوی داخلی خود، نظرات کاربران درباره موضوعات حساس را جمع‌آوری می‌کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره