نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

پیشنهاد دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی برای استفاده از اینترنت استارلینک

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
پیشنهاد دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی برای استفاده از اینترنت استارلینک

گجت نیوز/ دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی در یک اظهار نظر جالب، استفاده از اینترنت استارلینک را راهکاری برای رفع نیازهای اینترنتی کشور خواند.
 
اوضاع نابسامان اینترنت ایران و فیلترینگ شدید، یکی از مهمترین دلایل استقبال مردم کشور از اینترنت استارلینک بوده است. همین دو عامل باعث شده تا به تازگی شاهد افزایش تعداد کاربران این شبکه و جولان استارلینک در پشت بام خانه های ایران باشیم. به همین منظور، سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی استفاده از Starlink را یک فرصت برای رفع انواع نیازهای اینترنتی کشور می‌داند.

رفع نیازهای حوزه اینترنت کشور با استارلینک


براساس اظهارات سید ابوالحسن فیروزآبادی، فیلترینگ حالت بسیار غیرطبیعی پیدا کرده است به طوری که مردم و دولت هرکدام کار خودشان را می‌کنند. وی در ادامه گفت:

اگر تدبیری باید صورت بگیرد قاعدتا باید به موضوع فیلترینگ رسیدگی شود. استارلینک محدودیت‌های خودش را دارد اما می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های جایگزین برای رفع نیازهای اینترنتی کشور مطرح شود.
دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد:

روش استارلینک را تایید نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم مردم در شبکه اطلاعات سرویس‌های بهتر و ارزان‌تر از استارلینک داشته باشند. مسئولان حوزه ارتباطات و اطلاعات باید هر چه سریع‌تر سرویس‌های با کیفیت و ارزان به مردم ارائه دهند.
در حال حاضر هزینه خرید اینترنت ماهواره‌ای شرکت ایلان ماسک، ۵۹۹ دلار برای تجهیزات و ۱۱۰ دلار برای اشتراک ماهانه برآورد می‌شود. اما در ایران، کاربران به واسطه دلال‌ها و محدودیت‌ها، هزینه‌های بسیار گزافی را متحمل می‌شوند. در بازار سیاه ایران، یک پک کامل استارلینک ورژن ۳ به طور متوسط بین ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و برای نسخه ۲ این دستگاه حدود ۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. برخی مدل های تجاری استارلینک نیز با قیمت‌ ۱۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر