نماد آخرین خبر

اپل احتمالاً در اکتبر از نسل جدید مک‌ها و تراشه‌های M4 پرو و مکس رونمایی می‌کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اپل احتمالاً در اکتبر از نسل جدید مک‌ها و تراشه‌های M4 پرو و مکس رونمایی می‌کند

دیجیاتو/ تمامی دستگاه‌های جدید قرار است به تراشه‌های M4 مجهز شوند.

هفته گذشته اپل در رویداد خود از سری جدید آیفون ۱۶ همراه برخی محصولات دیگر مانند ایرپادهای جدید رونمایی کرد اما این غول فناوری درحال برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد مجازی دیگری در ماه آینده میلادی است و انتظار می‌رود از حداقل ۴ دستگاه جدید و تراشه‌های تازه از سری M4 در این رویداد رونمایی شود.

به گزارش «مارک گرمن» از نشریه بلومبرگ، اپل در رویداد بعدی خود که تا چند هفته آینده برگزار می‌شود، قصد دارد از دستگاه‌هایی همچون آیپدهای ارزان‌قیمت و دستگاه‌های مک با تراشه‌های M4 رونمایی کند. همچنین اپل نسخه جدید مک‌بوک پرو، آی‌مک و مک مینی با تراشه‌های M4 را نیز احتمالاً تا پیش از پایان سال معرفی کند. سال آینده نیز محصولات مک‌بوک ایر، مک استودیو و مک پرو با این تراشه‌ها به‌روزرسانی خواهند شد.

مک‌های جدید با تراشه‌های سری M4 در رویداد بعدی اپل معرفی می‌شوند

به گفته مارک گرمن، اولین دستگاهی که احتمالاً در رویداد آینده معرفی می‌شود، نسخه به‌روزشده مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه‌های M4 ،M4 Pro و M4 Max است. ارتقا به تراشه‌های جدید M4 مهم‌ترین تغییر این سری از لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو اپل خواهد بود و نباید انتظار تغییری در طراحی داشته باشیم. برخی ارتقاها مانند نمایشگر OLED و طراحی نازک‌تر به سال ۲۰۲۶ موکول شده‌اند.

نسخه جدید کامپیوترهای آی‌مک نیز در رویداد ماه آینده اپل معرفی می‌شود. این سری از دستگاه‌ها نیز به تراشه سری M4 مجهز خواهند شد. همچنین انتظار می‌رود در این سری از محصولات، اپل پورت USB-C را جایگزین پورت لایتنینگ کند.

اگر منتظر مک مینی جدید هستید، باید بدانید نسخه جدید این مینی کامپیوتر پرطرفدار قرار است در رویداد بعدی اپل همراه با تراشه‌های M4 و M4 Pro رونمایی شود. پیش‌ازاین گفته شده بود اپل طراحی مک مینی جدید را دستخوش تغییراتی خواهد کرد تا آن را هم‌اندازه دستگاه‌های اپل تی‌وی کند. همچنین درگاه‌های USB-A احتمالاً از مک‌مینی جدید حذف می‌شوند.

هفتمین نسل آی‌پد مینی نیز ازجمله دستگاه‌هایی است که باید منتظر رونمایی از آن در رویداد ماه آینده اپل باشیم. بنابر گزارش‌های پیشین، تمرکز این نسخه از آی‌پد مینی روی تراشه‌های سریع‌تر، بهبود دوربین‌ها و حل مشکل اسکرول ژله‌ای در نمایشگر خواهد بود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر