نماد آخرین خبر

نگرانی آمریکایی‌ها از قدرت شبکه‌های اجتماعی

منبع
تسنيم
بروزرسانی
نگرانی آمریکایی‌ها از قدرت شبکه‌های اجتماعی

تسنیم/ نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها نگران قدرت بیش از حد رسانه‌های اجتماعی هستند و حدود ۷۸ درصد از بزرگسالان آمریکایی معتقدند که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی تأثیر بیش از حدی بر سیاست دارند.

طبق نظرسنجی مرکز پژوهشی پیو (Pew Research Center)، حدود 78 درصد از بزرگسالان آمریکایی معتقدند که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی تأثیر بیش از حدی بر سیاست دارند.

در حالی که فشارهای نمایندگان هر دو حزب در کنگره آمریکا برای کنترل محتوای این پلتفرم‌ها افزایش یافته، این نظرسنجی نشان می‌دهد که 84 درصد از جمهوری‌خواهان و 74 درصد از دموکرات‌ها نسبت به اثرات منفی رسانه‌های اجتماعی بر کشور خود ابراز نگرانی کرده‌اند.

بیشتر شرکت‌کنندگان معتقدند که سانسور سلیقه‌ای در این شبکه‌ها از عوامل اصلی این نگرانی‌هاست.

نگرانی‌ها درباره نفوذ بیش از حد شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر افزایش یافته، به‌ویژه پس از رویدادهایی مانند تسخیر کنگره در 6 ژانویه 2021 و مسدود شدن حساب ترامپ در شبکه‌های اجتماعی. همچنین، تصمیم آمریکا برای مسدودسازی تیک‌تاک به دلایل امنیت ملی نیز بر این نگرانی‌ها دامن زده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که نگرش منفی دموکرات‌ها نسبت به رسانه‌های اجتماعی از سال 2020 بیشتر شده، اما همچنان به اندازه نگرش جمهوری‌خواهان نرسیده است.

تقریباً دو سوم آمریکایی‌ها (64 درصد) معتقدند که رسانه‌های اجتماعی تأثیر منفی بر وضعیت کنونی کشورشان دارند.

نگرانی از سانسور در شبکه‌های اجتماعی

یکی از دغدغه‌های اصلی مردم آمریکا در خصوص رسانه‌های اجتماعی، سانسور و حذف دیدگاه‌های مخالف است. بر اساس نظرسنجی پیو، بیشتر آمریکایی‌ها بر این باورند که این پلتفرم‌ها به‌طور فعال دیدگاه‌های سیاسی مخالف را سانسور می‌کنند. 83 درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که احتمال زیادی دارد این پلتفرم‌ها عمداً دیدگاه‌های مخالف خود را حذف کنند. این رقم در سال 2020، 77 درصد بود.

حمایت از نظارت دولت بر شرکت‌های فناوری

با وجود اختلافات سیاسی در آمریکا در خصوص سوگیری پلتفرم‌ها، بخش زیادی از مردم بر لزوم نظارت دقیق‌تر بر شرکت‌های فناوری تأکید دارند. نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود 51 درصد از آمریکایی‌ها از تنظیم‌گری بیشتر دولت بر شرکت‌های بزرگ فناوری حمایت می‌کنند.

درنهایت 16 درصد معتقد به نظارت کمتر هستند و 31 درصد می‌گویند که سطح فعلی مقررات آنها باید ثابت بماند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر