نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

مایکروسافت چندین قابلیت کاربردی هوش مصنوعی برای ویندوز ۱۱ معرفی کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
مایکروسافت چندین قابلیت کاربردی هوش مصنوعی برای ویندوز ۱۱ معرفی کرد

زومیت/ هوش مصنوعی مولد به‌زودی با چهار ویژگی جدید در ویندوز ۱۱ به کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس می‌آید.

مایکروسافت موج جدیدی از ویژگی‌های هوش مصنوعی را که به‌طور انحصاری برای کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس مجهزبه ویندوز ۱۱ طراحی شده‌اند، رونمایی کرد.

کمتر از ۶ ماه از ورود کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس به بازار می‌گذرد و مایکروسافت درحال انتشار موج جدیدی از ویژگی‌های هوش مصنوعی است که برای این دستگاه‌ها طراحی شده‌اند. اکنون ویندوز ۱۱ چهار ویژگی جدید و قدرتمند هوش مصنوعی دریافت می‌کند که تنها روی کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس اجرا خواهند شد.

Click To Do: می‌تواند آنچه را درحال‌حاضر روی صفحه‌نمایش دیده می‌شود تجزیه و تحلیل کند و اقداماتی متناسب با انتخاب‌های کاربر ارائه دهد.
Windows Search: مایکروسافت زبان توصیفی را به جست‌وجوهای ویندوز ۱۱ اضافه می‌کند.
Super Resolution در Photos: به‌زودی قادر خواهید بود کیفیت تصاویر را با استفاده از هوش مصنوعی در نرم‌افزار Photos ارتقاء دهید.
حذف و اضافه‌ی هوشمند در Paint: افزودن یا حذف اشیاء از تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی در Paint به ویندوز ۱۱ می‌آید.
ویژگی Click To Do در هر زمان با نگه‌داشتن کلید ویندوز و کلیک روی صفحه قابل دسترسی خواهد بود. دراین‌حالت، لایه‌ای ظاهر می‌شود و اقداماتی متناسب با آنچه روی نمایشگر وجود دارد ارائه می‌دهد. مشابه Circle To Search در اندروید، زمانی که Click To Do فعال است، می‌توانید روی هر شیء یا متنی در صفحه کلیک کنید و از هوش مصنوعی برای انجام سرچ، خلاصه‌سازی محتوا، بازنویسی پیام‌ها و انجام اقدامات دیگر استفاده کنید.

مایکروسافت اعلام کرده است که هوش مصنوعی را به جست‌وجوی ویندوز اضافه می‌کند تا به بهبود قابلیت‌های آن کمک کند. در کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس، جستجو در ویندوز به‌زودی توصیفی خواهد شد؛ یعنی می‌توانید تنها با توصیف فایل یا تصویری که به دنبالش هستید، آن را پیدا کنید، بدون اینکه نیاز باشد عنوان فایل را به یاد داشته باشید.


جست‌وجوی توصیفی در فایل اکسپلورر

AI Search ابتدا در File Explorer راه‌اندازی می‌شود، جایی که جست‌وجوی فایل‌ها رایج‌تر است. طبق وعده‌ی ردموند‌ی‌ها، این ویژگی در ماه‌های آینده به پنل اصلی جستجوی ویندوز و بخش تنظیمات گسترش می‌یابد.


حذف هوشمند قسمت‌هایی از تصویر در پینت

خالق ویندوز قابلیت‌های بیشتری را به Paint و Photos در قالب افزایش وضوح تصاویر و حذف و اضافه‌ی هوشمند اضافه می‌کند. نرم‌افزار فوتوز به Super Resolution مجهز خواهد شد که امکان ارتقاء کیفیت تصاویر را به‌صورت محلی فراهم می‌کند. مایکروسافت می‌گوید Photos قادر خواهد بود وضوح تصاویر را تا هشت برابر افزایش دهد و این کار را در عرض چند ثانیه انجام خواهد داد.

در نرم‌افزار پینت، خواهید توانست قسمت‌هایی از یک تصویر را با قدرت هوش مصنوعی مولد از طریق توصیف به زبان طبیعی تکمیل یا پاک کنید. این برنامه اکنون دارای قلم قابل تنظیم است که دقت بیشتری را برای ویرایش بخش‌های مورد نظر عکس، فراهم می‌کند.

مایکروسافت اعلام کرد که کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس در طول تعطیلات ابتدای سال ۲۰۲۵ به ویژگی‌های جدید دسترسی پیدا خواهند کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم