نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

گوگل مدل هوش مصنوعی Gemini Nano را در اختیار همه اپ‌های اندروید قرار می‌دهد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
گوگل مدل هوش مصنوعی Gemini Nano را در اختیار همه اپ‌های اندروید قرار می‌دهد

دیجیاتو/ جمینای احتمالاً پس‌ازاین بیشتر در اپ‌های اندرویدی دیده خواهد شد.

جمینای نانو گوگل مدل هوش مصنوعی است که روی دستگاه‌های مختلفی مثل کامپیوتر و گوشی اجرا می‌شود تا وظایفی مانند خلاصه‌سازی متن، توضیح تصاویر و موارد دیگر را بدون نیاز به اتصال به شبکه اینترنت انجام دهد. این مدل کمک می‌کند داده‌های شما خصوصی بماند؛ زیرا همه‌چیز در دستگاه پردازش می‌شود. این مدل در دسترس همه توسعه‌دهندگان اندروید قرار گرفته تا تمام اپ‌ها بتوانند از آن استفاده کنند.

از امروز، همه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندروید می‌توانند با استفاده از ابزاری به‌ نام AI Edge SDK جمینای نانو را آزمایش کنند. قبلاً Google AI Edge SDK برای اندروید تحت برنامه‌ای پیش‌نمایش دسترسی اولیه بسته بود اما اکنون در دسترس توسعه‌دهندگانی است که روی دستگاه‌های پیکسل 9 کار می‌کنند. همچنین پشتیبانی از دستگاه‌های بیشتر به‌زودی اضافه خواهد شد.

به گزارش Android Developers Blog، احتمالاً نام جمینای نانو را شنیده‌اید؛ این مدل هوش مصنوعی توسط دستگاه‌های مدرنی مانند سری گوشی‌های پیکسل 9 و سری گلکسی S24 پشتیبانی می‌شود. این مدل ویژگی‌های هوش مصنوعی را در برنامه‌هایی مانند Pixel Recorder و Google Messages و غیره اجرا می‌کند. به‌ نظر می‌رسد اکنون همه برنامه‌های شخص ثالث نیز به‌زودی می‌توانند از هوشمندی Gemini Nano بهره‌مند شوند.

مزایای استفاده از SDK جمینای نانو برای توسعه‌دهندگان اندروید
توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها اکنون می‌توانند قابلیت‌های بیشتری از جمینای نانو را در اپلیکیشن‌های خود آزمایش کنند. این موضوع باید دریچه‌های بیشتری را برای ادغام هوش مصنوعی در برنامه‌های اندرویدی باز کند. درحال‌حاضر، گوگل فقط به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با درخواست‌های متن‌به‌متن این هوش مصنوعی را آزمایش کنند. این شرکت می‌گوید پشتیبانی از تصاویر و غیره در آینده اضافه خواهد شد. بااین‌حال، توسعه‌دهندگان بیشتری اکنون می‌توانند جمینای نانو را تست کنند تا موارد استفاده دیگری مانند بازنویسی متون، پاسخ‌های هوشمند، تصحیح و خلاصه‌سازی اضافه شود.

توسعه‌دهندگان می‌توانند نحوه استفاده از جمینای نانو را با AI Edge SDK سفارشی کنند. این کار به مدیریت نحوه پردازش اطلاعات توسط هوش مصنوعی کمک می‌کند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا پاسخ‌های Gemini Nano را براساس نیازهای برنامه خود تنظیم کنند.

در مجموع، این اعلامیه به این معنی است که گوگل فناوری هوش مصنوعی پیشرفته خود را برای توسعه‌دهندگان اپ‌ها بیشتر در دسترس قرار می‌دهد تا ویژگی‌های مفیدی ایجاد کنند که مستقیماً به نفع کاربران است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره