نماد آخرین خبر

سرپرست توسعه بازی Tekken 8 بابت پولی شدن بسته الحاقی جدید عذرخواهی کرد

منبع
زومجي
بروزرسانی
سرپرست توسعه بازی Tekken 8 بابت پولی شدن بسته الحاقی جدید عذرخواهی کرد

زومجی/ سرپرست توسعه بازی Tekken 8 در یک بیانیه اعلام کرد که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است و از این بابت عذرخواهی می‌کند.
 
به گزارش رسانه PSU، کاتسوشیرو هارادا، سرپرست توسعه بازی Tekken 8 و کل فرنچایز تکن، در یک بیانیه به نظرات بحث‌برانگیزی که حول محور بسته الحاقی خریدنی Genmaji Stage شکل گرفته است، پاسخ داد. این بسته الحاقی همزمان با عرضه شخصیت Heihachi Mishima و یک بخش داستانی جدید در به‌روزرسانی اخیر این بازی، عرضه شد.

احیانا اگر از اخبار جا ماندید، باید بدانید که برای این بسته الحاقی جدید که شامل استیج «گنماجی» می‌شود، باید هزینه بپردازید و همین موضوع باعث ناراحتی بسیاری از طرفداران این بازی شده است؛ زیرا استیج قبلی بازی به‌نام Sea Side Resort که همراه با شخصیت لیدیا به بازی اضافه شد، رایگان بود. حال با اینکه ما شاهد عرضه یک بخش داستانی جدید و رایگان برای این بازی هستیم، اما طرفداران تکن ۸ به‌نظر نمی‌رسد که از بابت این موضوع که باید برای زمین مبارزه جدید بازی هزینه پرداخت کنند، راضی باشند.

آقای هارادا در تلاش برای اینکه شفافیت بیشتری درباره شرایط فعلی ایجاد کند، یک پست در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و گفت:

«من متوجه هستم که جامعه طرفداران درباره عرضه این بسته الحاقی که شامل یک استیج جدید است، سوالاتی دارند. به‌عنوان کسی که مسئول مجموعه تکن هستم، عذرخواهی می‌کنم.

از ابتدا روشن کرده بودیم که سیزن پس سال اول بازی شامل استیج‌ها نمی‌شود، اما با این حال وقتی بسته الحاقی لیدیا سوبیسکا عرضه شد، استیج «استراحتگاه کنار دریا» رایگان بود و در این بسته الحاقی نیز بخش داستانی جدید که بیشترین هزینه تولید را برای ما داشت، یک به‌روزرسانی رایگان بود. اما استیج گنماجی به‌صورت جداگانه فروخته می‌شد و در نتیجه، عرضه آن نه به‌خوبی درک شد و نه توسط همه پذیرفته شد؛ تقریبا همه طرفداران انتظار داشتند که الگویی مشابه با آنچه در بسته الحاقی لیدیا دیده بودند، دوباره تکرار شود.

دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد اما من به‌عنوان کسی که قرار است به‌نحوی شفافیت بیشتری برای طرفداران ایجاد کند، می‌خواهم کمی درباره پس‌زمینه آن صحبت کنم. پروژه TEKKEN بین دو شرکت تقسیم شده است: یک استودیو توسعه‌دهنده و یک ناشر که وظیفه فروش بازی را برعهده دارد (زمان توسعه و انتشار بازی تکن ۷، وظیفه توسعه و انتشار بازی برعهده یک استودیو بود).

همان‌طور که احتمالا بعضی از شما بدانید، من چند سال پیش به استودیو توسعه‌دهنده منتقل شدم و تمرکزم را بر حداکثرسازی کیفیت محتوا، فناوری، گرافیک و دیگر بخش‌ها گذاشتم. بخش توسعه و بخش انتشار هرکدام وظایف خاص خود را دارند. در این دو بخش تفاوت‌هایی بین چیزی که آن‌ها فکر می‌کنند و مسئولیت‌هایی که دارند وجود دارد و من به‌عنوان کسی که قرار بود پل ارتباطی بین این دو بخش باشم، نتوانستم آن‌طور که باید و شاید در فرایندهای تصمیم‌گیری بخش انتشار یا همان فروش بازی شرکت کنم؛ درنتیجه، فکر می‌کنم که در بخش‌هایی از این فرایند که باید نظرات جامعه طرفداران Tekken نیز مدنظر گرفته می‌شد، کوتاهی پیش آمد.

من فکر می‌کنم که در ایجاد یک ساختار سازمان‌دهی شده که به من اجازه می‌داد تا بر چیزهایی که فراتر از محدوده کاری من بود اشراف داشته باشم، شکست خوردم. یکی از وظایف من این بود که به نظرات جامعه طرفداران بازی گوش دهم و نه‌تنها آن‌ها را در بخش محتوا منعکس کنم، بلکه در خروجی بازی نیز اعمال کنم؛ اما من به‌طور مشخصی منفعل عمل کردم و آن‌قدر نگران رابطه بین دو شرکت بودم که نتوانستم نقش خود را به‌درستی ایفا کنم.

از الان به بعد من این ساختار را بازبینی می‌کنم و آن را به‌چیزی که مانند گذشته قرار بود به جامعه طرفداران ارزش دهد، تبدیل می‌کنم.

سپاسگزارم.»

بازی Tekken 8 هم‌اکنون در پلتفرم‌های پلی استیشن 5، کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس و اس در دسترس افراد است و شخصیت هایاچی میشیما که در حال حاضر در وضعیت دسترسی زودهنگام است، در تاریخ ۱۲ مهر در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره