نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

اپل با آیفون SE 4 احتمالاً مودم 5G خود را نیز معرفی خواهد کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اپل با آیفون SE 4 احتمالاً مودم 5G خود را نیز معرفی خواهد کرد

دیجیاتو/ انتظار می‌رود آیفون SE 4 سال آینده و احتمالاً در فصل بهار معرفی شود.

اخیراً در گزارشی گفته شده بود که آیفون SE 4 احتمالاً در اوایل سال 2025 با پشتیبانی از Apple Intelligence معرفی می‌شود. حالا در گزارش جدیدی ادعا‌شده که اپل قصد دارد با این گوشی مودم 5G ساخته‌شده توسط خودش را نیز معرفی کند.

طبق گزارش 9to5Mac، اپل قصد دارد از گوشی آیفون SE 4 به‌عنوان سکویی برای معرفی مودم 5G داخلی خود استفاده کند. غول فناوری پس از انجام اقداماتی برای خوداتکایی بیشتر، در سال 2019 اکثریت کسب‌و‌کار مودم موبایل اینتل را به قیمت 1 میلیارد دلار خریداری کرد، اما هنوز هیچ دستگاهd را معرفی نکرده که به مودم‌های طراحی‌شده توسط تیم داخلی آن مجهز باشد.

کوپرتینویی‌ها تاکنون از مودم‌های کوالکام در گوشی‌های آیفون استفاده کرده‌اند، بااین‌حال، دو شرکت در چند سال گذشته روند پیچیده‌ای را پشت سرگذاشته‌اند. کوالکام سال 2017 از اپل شکایت کرد و آن را به استفاده غیرمجاز از پتنت‌هایش متهم کرد.

این دو شرکت در نهایت پس از اینکه اپل موافقت کرد حق امتیاز کوالکام را پرداخت کند و یک قرارداد شش ساله (و همچنین یک قرارداد چند ساله تأمین چیپست بی‌سیم) را امضا کند، اختلافات خود را حل‌و‌فصل کردند.

درحال‌حاضر نیز اپل همچنان دستگاه‌های خود را به مودم‌های ساخت کوالکام مجهز می‌کند. همچنین سال گذشته در گزارشی گفته شده بود که کوالکام تا سال 206 به ارائه مودم به اپل ادامه خواهد داد. بنابراین به‌نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد پیش از اینکه فناوری خود را در دسترس دستگاه‌های بیشتری قرار بدهد، آن را فقط در یک آیفون آزمایش کند.

اطلاعات فاش‌شده از آیفون SE 4

طبق اطلاعاتی که تاکنون منتشرشده، آیفون SE 4 شبیه به آیفون 14 (تصویر بالا) خواهد بود و از تراشه A18 با 8 گیگابایت رم بهره می‌برد. بااین‌وجود برخی از ویژگی‌های Apple Intelligence را دریافت خواهد کرد. ظاهراً این گوشی دارای Face ID خواهد بود و دیگر مانند آیفون SEهای نسل قبلی، دکمه هوم نخواهد داشت.

از نظر مشخصات دوربین نیز احتمالاً دوربین عریض 48 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی آیفون 15 را خواهد داشت. انتظار می‌رود آیفون SE 4 سال آینده و احتمالاً در فصل بهار معرفی شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره