نماد آخرین خبر

وب‌سایت شرکت Lego با هدف تبلیغ پروژه کلاهبرداری رمزارزی هک شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
وب‌سایت شرکت Lego با هدف تبلیغ پروژه کلاهبرداری رمزارزی هک شد

دیجیاتو/ لگو اعلام کرده مشکل برطرف شده و اطلاعات هیچ کاربری سرقت نشده است.

وب‌سایت لگو (Lego) ظاهراً به‌تازگی هک شده بود و کاربران هنگام بازدید از آن با پروژه‌ کلاهبرداری کریپو روبه‌رو می‌شدند. البته اکنون مشکل برطرف شده و Lego می‌گوید اطلاعات هیچ‌‌کدام از کاربران آن فاش نشده است.

براساس گزارش انگجت، افرادی که 4 اکتبر از وب‌سایت Lego بازدید کردند، بنری را دیدند که ادعا می‌کرد «سکه لگو» رسماً منتشر شده است. در این بنر، حتی به افرادی که مایل به خرید بودند، وعده پاداش نیز داده شده بود.

هک وب‌سایت رسمی لگو

اما لگو واقعاً توکن رمزارزی عرضه نکرده و به گفته The Brick Fan، دکمه خرید این سکه کاربران را به وب‌سایتی خارجی هدایت می‌کرد که «توکن‌های LEGO» را با اتریوم می‌فروخت. گفته شده هکرها به وب‌سایت Lego حمله کرده‌اند واز این بنر برای نوعی کلاهبرداری استفاده کرده‌اند.

همان‌طور که کاربران ردیت توضیح می‌دهند، این حادثه در طول شب برای لگو رخ داده اما این شرکت موفق شده خیلی سریع مشکل را برطرف و بنر و لینک‌های غیرمجاز را از وب‌سایت خود حذف کند. اکنون بنر همکاری Lego و بازی فورتنایت در وب‌سایت آن دیده می‌شود.

لگو به Engadget اعلام کرده اطلاعات هیچ حساب کاربری به خطر نیفتاده و توانسته علت این مشکل را شناسایی کند. همچنین این شرکت می‌گوید اقداماتی برای جلوگیری از تکرار اتفاقات مشابه به کار می‌گیرد. در بیانیه رسمی Lego آمده است:

«5 اکتبر 2024 (شب 4 اکتبر در ایالات متحده)، مدتی کوتاهی بنری غیرمجاز در LEGO.com ظاهر شد. بنر به‌سرعت حذف و مشکل برطرف شد. هیچ حساب کاربری در معرض خطر قرار نگرفته و مشتریان می‌توانند طبق معمول به خرید ادامه دهند. علت حمله مشخص شده و برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی اقداماتی انجام می‌شود.»

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره