نماد آخرین خبر

نسخه iOS اپ جیمیل به دستیار هوش مصنوعی گوگل برای مدیریت ایمیل‌ها مجهز شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
نسخه iOS اپ جیمیل به دستیار هوش مصنوعی گوگل برای مدیریت ایمیل‌ها مجهز شد

دیجیاتو/ کاربران آیفون هم حالا می‌توانند درباره ایمیل‌ها از هوش مصنوعی سؤال بپرسند.

گوگل ویژگی پرسش‌و‌پاسخ را در نسخه iOS اپلیکیشن جیمیل ارائه داده است که به مدیریت صندوق ورودی کاربر کمک می‌کند. پنل جانبی هوش مصنوعی جمینای در جیمیل اوایل سال جاری میلادی برای نسخه وب و اندروید معرفی شد و بالقوه می‌تواند راه آسان‌تری برای دریافت اطلاعات از ایمیل‌ها باشد.

به گزارش وبلاگ رسمی گوگل، کاربران اپلیکیشن جیمیل در iOS می‌توانند از هوش مصنوعی درباره محتوای صندوق ورودی یا گوگل درایو متصل به جیمیل خود سؤالاتی بکنند. ویژگی پرسش‌وپاسخ در Gmail می‌تواند ایمیل‌های مربوط به موضوعی خاص را خلاصه کند، پیام‌های خوانده‌نشده یا ایمیل‌های فرستنده‌ای خاص را نشان دهد و به سؤالات کلی جست‌وجوی گوگل مستقیم در صندوق ورودی پاسخ دهد. البته هنگام استفاده از این ویژگی، باید مشکلات و پاسخ‌های نادرست هوش مصنوعی را نیز در نظر بگیرید؛ نباید به هر چیزی که در دسترستان قرار می‌گیرد، اعتماد کنید.

قابلیت هوش مصنوعی جیمیل در iOS در دسترس چه کسانی قرار خواهد گرفت؟
ویژگی پرسش‌وپاسخ Gmail در iOS نیز مانند نسخه‌های وب و اندروید، فقط برای مشترکین Google One AI Premium یا حساب‌های Google Workspace با افزونه‌های Gemini Business ،Enterprise Education یا Education Premium در دسترس است. گوگل می‌گوید این قابلیت فعلاً برای این گروه‌ها عرضه می‌شود اما ممکن است چند هفته طول بکشد تا کاربران به آن دسترسی پیدا کنند.

گوگل قبلاً این قابلیت را برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه و اعلام کرده بود برای iOS نیز در دسترس قرار می‌گیرد. باید منتظر ماند و دید گوگل در آینده دیگر قابلیت‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود را در برنامه‌های دیگر نیز به‌ کار می‌گیرند یا این قابلیت‌ها بازهم برای نسخه iOS سرویس‌های این شرکت در دسترس قرار می‌گیرند یا خیر.

جمینای هوش مصنوعی اختصاصی گوگل است که ابتدای عرضه عمومی، مشکلات مختلفی داشت اما ظاهراً گوگل کوشید و بسیاری از این مشکلات برطرف شده‌اند و حالا به رقیبی جدی برای سایر مدل‌های هوش مصنوعی تبدیل شده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم