نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

دولت عربستان سعودی ظاهراً به تصاحب بخش بیشتری از سهام نینتندو فکر می‌کند

منبع
زوميت
بروزرسانی
دولت عربستان سعودی ظاهراً به تصاحب بخش بیشتری از سهام نینتندو فکر می‌کند

زومیت/ عربستان سعودی ظاهراً به‌دنبال افزایش سهم خود در شرکت نینتندو هستند.

بنابر گزارش VGC، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) در‌ حال بررسی افزایش سهام خود در شرکت نینتندو است. این صندوق برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۲ حدود ۵ درصد از سهام نینتندو را خرید.

سهم نینتندو در صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی تا سال ۲۰۲۴ به ۸٫۵۸ درصد افزایش یافت. هرچند شرکت نینتندو پس از انتشار این خبر اعلام کرد که از اقدام صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی برای خرید سهام اولیه کاملاً بی‌خبر بوده است.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) در حوزه‌های مختلفی از‌جمله ورزش، پارک‌های تفریحی، فیلم، بازی‌های ویدئویی و سایر صنایع سرگرمی سرمایه‌گذاری می‌کند. این صندوق یکی از حامیان اصلی جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی بود که اوایل امسال در عربستان سعودی برگزار شد.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی به‌دنبال گسترش سرمایه‌گذاری‌های خود در راستای استراتژی‌اش برای تنوع‌بخشی به اقتصاد عربستان و کاهش وابستگی به نفت است. این حرکت با چشم‌انداز ولی‌عهد این کشور برای گسترش به بخش‌های مختلف سرگرمی، از‌جمله بازی‌های ویدئویی همخوانی دارد.

افزایش سهام PIF در نینتندو می‌تواند تأثیرات مثبتی بر هر دو طرف بگذارد. برای نینتندو این سرمایه‌گذاری می‌تواند به‌معنای دسترسی به منابع مالی بیشتر و فرصت‌های جدید برای رشد مخصوصاً در منطقه‌ی خاورمیانه و شمال آفریقا باشد. برای عربستان سعودی نیز، می‌تواند به تقویت موقعیت این کشور در صنعت بازی‌های ویدئویی و جذب استعدادهای بین‌المللی کمک کند.

همچنین، این حرکت نشان‌دهنده‌ی علاقه روزافزون عربستان سعودی به صنعت بازی‌های ویدئویی است. به‌عنوان‌ مثال، PIF سهام زیادی از شرکت‌های بازی‌سازی بزرگ مانند اکتیویژن بلیزارد و الکترونیک آرتز خریده است. این سرمایه‌گذاری‌ها بخشی از برنامه بزرگ‌تر عربستان برای تبدیل‌شدن به مرکز جهانی بازی‌های ویدئویی و سرگرمی‌های دیجیتال است.

باتوجه‌به افزایش تقاضا برای سرگرمی‌های دیجیتال و بازی‌های ویدئویی، سرمایه‌گذاری در این صنعت می‌تواند به‌عنوان استراتژی هوشمندانه‌ای برای کشورهایی محسوب شود که به‌دنبال تنوع‌بخشی به اقتصاد خود هستند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره