نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

این وسیله فضایی جدیدترین کیبورد ساخت گوگل است!

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
این وسیله فضایی جدیدترین کیبورد ساخت گوگل است!

شهر سخت افزار/ گوگل ژاپن به تازگی از یک کیبورد عجیب و جالب رونمایی کرده است. این صفحه‌کلید که 208 کلید به همراه دارد، با الهام از طرح نوار موبیوس ساخته شده و چندین نفر به صورت هم‌زمان می‌توانند از آن استفاده کنند.

شعبه ژاپن شرکت گوگل اغلب به دلیل ساخت محصولات عجیب و غریب شناخته می‌شود. مهندسان این زیرمجموعه گوگل اکنون تصمیم گرفته‌اند به مناسبت روز جهانی کیبورد 101 کلید (10 مهر 1403)، یک کیبورد جدید به نام Gboard Double-Sided Version معرفی کنند.



این یک صفحه‌کلید فیزیکی دایره‌ای دارای کلیدهایی در جلو و پشت است. به عبارت دیگر، نه‌تنها شکل عجیبی دارد، بلکه هر دو طرف آن دارای کلیدهای قابل استفاده است. در واقع، این صفحه کلید عجیب که از نوار Mobius برای ساخت آن الهام گرفته شده، در مجموع 208 کلید (به جای 101) ارائه می‌دهد.

بزرگ‌ترین مشکل صفحه‌کلید‌های معمولی از نظر مهندسان گوگل! 
به گزارش Androidauthority، در پست وبلاگی منتشر شده در رابطه با این کیبورد عجیب توضیح داده شده:

زمانی که شما یک صفحه‌کلید معمولی را وارونه کنید، دیگر امکان استفاده از آن وجود ندارد. بر همین اساس، ما سعی کردیم یک راه‌حل برای این مشکل بزرگ پیدا کنیم و در نهایت به طرح این کیبورد رسیدیم.
 
به گفته مهندسان ژاپنی گوگل، این صفحه‌کلید جدید نه‌تنها قابلیت استفاده به صورت دو طرفه را دارد، بلکه چندین نفر به صورت هم‌زمان می‌توانند از آن بهره‌مند شده و برای تایپ کردن دور یک میز بنشینند.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که صفحه‌کلید Gboard Double-Sided Version قرار نیست به عنوان یک محصول از سمت گوگل به فروش رسیده یا وارد بازار شود، با این حال علاقه‌مندان می‌توانند طرح ساخت آن را از گیت‌هاب دانلود کرده و آن را بسازند.

نظر شما در رابطه با این محصول جدید و عجیب گوگل چیست؟


در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره