نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

آیفون ۱۶ پرو مکس در تست باتری رباتیک بر تمام رقبا پیروز شد

منبع
زوميت
بروزرسانی

زومیت/ براساس نتایج به‌دست‌آمده از تست باتری گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و اپل، آیفون ۱۶ پرو مکس همچنان در صدر قرار دارد؛ اما فاصله‌ی این دو رقیب چقدر است؟

آیفون ۱۶ پرو مکس همچنان در صدر اخبار قرار دارد و به‌نظر می‌رسد اپل امسال موفق شده است عنوان بهترین عملکرد و طولانی‌ترین عمر باتری را از آن خود کند.

در تست کانال یوتیوب PhoneBuff، آیفون ۱۶ پرو مکس به مصاف رقیب دیرینه‌ی خود یعنی گلکسی S24 اولترا سامسونگ رفت. در آزمایش مذکور که با استفاده از بازوی رباتیک کنترل می‌شد، عملکرد انواع اپلیکیشن‌ها روی هر دو گوشی مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت، آیفون ۱۶ پرو مکس موفق شد با مجموع امتیاز ۲۸ ساعت و ۱۴ دقیقه، رکورد جدیدی ثبت کند. این زمان شامل بیش از ۱۲ ساعت روشن‌بودن صفحه‌نمایش و ۱۶ ساعت حالت استندبای می‌شود. عملکرد باتری آیفون ۱۶ پرو مکس، بالاترین رکوردی ثبت‌شده در تست‌های PhoneBuff تا به‌ امروز محسوب می‌شود.

در مقام مقایسه، گلکسی S24 اولترا با ثبت رکورد ۲۷ ساعت و ۱۸ دقیقه، عملکرد خوبی را از خود نشان داد، اما با اختلاف یک ساعت نسبت‌ به گوشی آیفون، زودتر تسلیم شد. باید اشاره کنیم آیفون ۱۵ پرو مکس که به‌عنوان پرچمدار ۲۰۲۳ اپل شناخته می‌شود، در تست سال گذشته با سیستم‌عامل iOS 17 به زمان ۲۷ ساعت و ۴۵ دقیقه دست یافت.
 
تست امسال PhoneBuff کمی چالش‌برانگیزتر از گذشته بود و شامل اسکرول بیشتر در اینستاگرام و سایر اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی می‌شد.

PhoneBuff برای انجام تست‌های باتری از بازوی رباتیک برنامه‌ریزی‌شده بهره می‌برد. این ابزار به‌طور دقیق با هر دو گوشی تعامل برقرار می‌کند و به‌ همین دلیل نتایج به‌دست‌آمده، یکی از واقع‌گرایانه‌ترین معیارهای سنجش عمر باتری میان تست‌های مشابه در نظر گرفته می‌شود.

آزمایش PhoneBuff صرفاً به پخش ویدئو یا چرخش بین وب‌سایت‌ها تا خاموش‌شدن گوشی محدود نمی‌شود و طیف وسیعی از کارهایی را که کاربران معمولاً با دستگاه خود انجام می‌دهند، در بر می‌گیرد. ازجمله‌ی این کارها می‌توان به ارسال و دریافت پیام، مدیریت ایمیل، مرور وب، اسکرول در شبکه‌های اجتماعی، تماشای ویدیو در یوتیوب، اجرای بازی، گوش‌دادن به موسیقی با سرویس‌های استریم و استفاده از گوگل مپس اشاره کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره