نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

عذرخواهی سامسونگ برای سود مایوس‌کننده

منبع
ايسنا
بروزرسانی
عذرخواهی سامسونگ برای سود مایوس‌کننده

ایسنا/ سامسونگ الکترونیکس هشدار داد سود سه ماهه این شرکت ممکن است ضعیف‌تر از انتظارات بازار باشد و برای عملکرد مایوس کننده خود عذرخواهی کرد.

این عذرخواهی کم‌سابقه، مشکلات پیش روی این شرکت را نشان می‌دهد که به مدت سه دهه بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه در جهان بوده، اما با رقابت فزاینده در تراشه‌های معمولی و پیشرفته مواجه شده است.

سامسونگ اعلام کرد کسب و کار تراشه‌های هوش مصنوعی این شرکت با یک مشتری بزرگ ناشناس، با تاخیر مواجه شده است، در حالی که رقبای چینی عرضه تراشه‌های معمولی را افزایش داده‌اند و این امر، در کاهش درآمد نیمه‌رساناها نقش داشته است.

بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه، تلفن‌های هوشمند و تلویزیون در جهان، سود عملیاتی ۹.۱ تریلیون وون (۶.۷۸ میلیارد دلار) را برای سه ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر گزارش کرد که کمتر از رقم ۱۰.۳ تریلیون وون برآورد شده در ارزیابی «اسمارت استیمیت LSEG‌» بود.

سود عملیاتی سه ماهه سوم سامسونگ، بالاتر از سود ۲.۴۳ تریلیون وون در مدت مشابه سال گذشته بود اما در مقایسه با ۱۰.۴۴ تریلیون وون در سه ماهه دوم، کمتر بود.

لی مین هه، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری و اوراق بهادار «بی ان کی» گفت: این درآمد در مقایسه با آنچه در ابتدا بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند، شوکه کننده بود. پیش بینی نمی‌کنم که درآمد این شرکت در سه ماهه چهارم بهبود پیدا کند زیرا از شرکت «اس کی هاینیکس» در افزایش فروش تراشه‌های حافظه پهنای باند بالا (اچ بی ام) عقب است.

به گفته تحلیلگران، واکنش دیرهنگام سامسونگ به بازار تراشه هوش مصنوعی که حاشیه سود بالاتری دارد و آسیب پذیری این شرکت نسبت به وضعیت بازار چین و تراشه‌های موبایل‌های سنتی، سامسونگ را در برابر ریسک‌های ژئوپلیتیکی و تقاضای ضعیف‌تر، شکننده کرده است.

تراشه‌های مورد استفاده در سرورهای هوش مصنوعی که حاشیه سود بالایی دارند، به بهبود بازار تراشه پس از رکود پساکرونایی در سال گذشته کمک کردند. با این حال، سامسونگ از «اس کی هاینیکس» در تامین تراشه‌های اچ بی ام برای انویدیا عقب است.

یانگ هیون جون، نایب رئیس بخش راه‌کارهای دستگاه سامسونگ الکترونیکس، گفت: ما نگرانی‌هایی در خصوص رقابت پذیری تکنولوژیکی خود ایجاد کرده‌ایم و برخی درباره بحران پیش روی سامسونگ صحبت می‌کنند. این‌ها، وقت آزمون هستند.

قیمت سهام سامسونگ الکترونیکس در سال جاری تاکنون، بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته و در معاملات روز جاری، ۱.۳ درصد کاهش یافت که افت بیشتری در مقایسه با کاهش ۰.۴ درصدی شاخص KOSPI‌ بود.

بر اساس گزارش رویترز، جزئیات مفصل درآمد سه ماهه سوم سامسونگ در ۳۱ اکتبر منتشر می‌شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر