نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

آیا گوگل به‌طور ناخواسته از همکاری سامسونگ و مدیاتک در تولید گلکسی S25 پرده برداشت؟

منبع
زوميت
بروزرسانی
آیا گوگل به‌طور ناخواسته از همکاری سامسونگ و مدیاتک در تولید گلکسی S25 پرده برداشت؟

زومیت/ اگر شایعات درمورد همکاری سامسونگ و مدیاتک واقعیت داشته باشد، احتمال دارد برخی مدل‌های سری گلکسی S25 با تراشه‌های دیمنسیتی عرضه شوند.

اننظار می‌رود سامسونگ سری گلکسی را اوایل سال ۲۰۲۵ معرفی کند و اکنون سؤالاتی درمورد انتخاب تراشه‌ی این گوشی‌ها مطرح شده است. امکان دارد وب‌سایت DeepMind گوگل به نشانه‌هایی درمورد تراشه‌ی پرچمدار مدیاتک اشاره کرده باشد که ظاهراً در یکی از گوشی‌های آینده‌ی سامسونگ استفاده خواهد شد.

AlphaChip بخشی از واحد هوش مصنوعی DeepMind گوگل به‌شمار می‌رود و نوعی روش هوش مصنوعی برای طراحی پردازنده‌ها محسوب می‌شود. پست وبلاگی دیپ‌مایند با توضیح درمورد برخی موفقیت‌های AlphaChip، به تراشه‌ی پرچمدار مدیاتک که برای گوشی‌های سامسونگ طراحی شده‌ است اشاره می‌کند.

پست مذکور به‌طور خاص توضیح می‌دهد AlphaChip برای شتاب‌دادن به توسعه‌ی پیشرفته‌ترین تراشه‌های مدیاتک استفاده شده است؛ سیستم-روی-چیپ پرچمداری که گفته می‌شود در گوشی‌های سامسونگ استفاده خواهد شد.

آیا پست وبلاگی دیپ‌مایند گوگل به‌طور ناخواسته به موضوع مهمی اشاره دارد؟ آیا پست یادشده به تبلت‌های سامسونگ گلکسی تب S10 پلاس و تب S10 اولترا اشاره می‌کند که از پردازنده‌ی پرچمدار دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس بهره می‌برند؟ چنین سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد، اما این تنها منبع گوگل نیست که به استفاده از تراشه‌های مدیاتک در گوشی سامسونگ اشاره دارد.

در بخشی از پستی در لینکدین، یکی از کارکنان گوگل به نام استیون سلیمانی نوشته: «استفاده از AlphaChip فراتر از گوگل در حال گسترش است. مدیاتک یکی از پیشروان طراحی تراشه، از AlphaChip برای بهبود سیستم-روی-چیپ‌های خود، ازجمله مدل‌هایی که در گوشی‌های سامسونگ یافت می‌شوند، استفاده می‌کند.»


OnLeaks / X

همکاری سامسونگ با مدیاتک در ساخت تراشه‌ی سری گلکسی S25 می‌تواند تغییر جالبی ایجاد کند، زیرا سامسونگ هرگز از تراشه‌های پرچمدار دیمنسیتی در گوشی‌های رد‌ه‌بالایش استفاده نکرده است. این شرکت از سال‌ها قبل از تراشه‌های اسنپدراگون در کنار پردازنده‌های خود یعنی اگزینوس روی گوشی‌های رده‌بالایش استفاده می‌کند. همین موضوع یکی از دلایل شک و تردید درمورد استفاده از تراشه‌های مدیاتک در گلکسی S25 یا گلکسی S25 FE به‌شمار می‌رود.

امکان دارد پست وبلاگی دیپ‌مایند درمورد AlphaChip و همچنین توضیحات استیون سلیمانی به گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ با تراشه‌های مدیاتک اشاره داشته باشند. به‌هرحال، اشاره‌ی این پست به پیشرفته‌ترین تراشه‌ها و تراشه‌ی پرچمدار Dimensity 5G، احتمالاً نشان‌دهنده‌ی داستان دیگری است.


Android Headlines

چند دلیل وجود دارد که استفاده از تراشه‌ی دیمنسیتی برای گلکسی S25 یا گلکسی S25 FE منطقی به‌نظر می‌رسد. اول اینکه براساس گزارش‌ها، اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ با مشکلات تولید مربوط به بازدهی پایین دست‌وپنجه نرم می‌کند. گزارش دیگری از منابع کره‌ای نشان می‌دهد سامسونگ تا پایان سال فرصت دارد بازدهی تولید تراشه‌های پیشرفته‌اش را بهبود بخشد و اگر این مورد حل نشود، دیمنسیتی ۹۴۰۰ می‌تواند گزینه‌ی جایگزین مناسبی باشد.

تراشه‌های پرچمدار مدیاتک به‌طور کلی ارزان‌تر از تراشه‌های اسنپدراگون هستند، که می‌تواند به حاشیه‌ی سود بالاتر برای سامسونگ یا کاهش قیمت گوشی این شرکت برای مصرف‌کنندگان منجر شود. همچنین می‌دانیم اسنپدراگون ۸ نسل ۴ که انتظار می‌رود در برخی مدل‌های گلکسی S25 استفاده شود، گران‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد بود؛ سیستم-روی-چیپی که در برخی مدل‌های سری گلکسی S24 مورد استفاده قرار گرفت.

این اولین‌بار نیست که گزارشی درباره‌ی استفاده از تراشه‌های پرچمدار مدیاتک در سری گلکسی S25 منتشر می‌شود. یکی از منابع خبری کره‌ای نیز در ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) چنین ادعایی را مطرح کرد. از طرف دیگر، افشاگری به نام Jukanlosreve در تاریخ یک اکتبر (۱۰ مهر ۱۴۰۳) گزارش داد که مدل پایه‌ی گلکسی S25 از تراشه‌ی مدیاتک استفاده خواهد کرد. یوگش برابر نیز روز گذشته ادعای مشابهی را مطرح کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر