نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

مستند HBO مدعی شد: «پیتر تاد» خالق بیت‌کوین است

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
مستند HBO مدعی شد: «پیتر تاد» خالق بیت‌کوین است

دیجیاتو/ مستند HBO پیتر تاد را به عنوان خالق بیت کوین با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو معرفی کرد. بااین‌حال پیتر تاد می‌گوید که او ساتوشی نیست.

هویت خالق بیت‌کوین، با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو»، مدت‌هاست که یکی از بزرگ‌ترین رازهای عصر اینترنت بوده است. حالا مستند جدید HBO با نام «Money Electric: The Bitcoin Mystery» ادعا می‌کند که «پیتر تاد» (Peter Todd) سازنده این ارز دیجیتال است. اما تاد این مسئله را تکذیب کرده است.

مستند HBO پیتر تاد را به عنوان خالق بیت کوین با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو معرفی کرد. بااین‌حال پیتر تاد به CNN گفت که او ساتوشی نیست و این مستند را به «عدم مسئولیت‌پذیری» و به‌خطرانداختن زندگی او متهم کرده است. با‌این‌حال، کارگردان مستند HBO به سی‌ان‌ان گفته که از انکار تاد غافلگیر نشده است و به نتیجه‌گیری مستندش اطمینان دارد.

هویت خالق بیت‌کوین در مستند HBO


پیتر تاد

پیتر تاد که یکی از اعضای گروه توسعه‌دهندگان هسته بیت کوین پس از پایه‌گذاری محسوب می‌شود، هم قبل از پخش مستند و هم بعد از آن، انکار کرد که ناکاموتو است و صراحتاً در ایکس گفت: «من ساتوشی نیستم.»

علاوه‌بر تاد، حساب Bitmex Research هم در ایکس با انتشار پستی ادعای HBO را زیر سؤال برده و گفته مدارک ارائه‌شده در این مستند، مسخره‌اند و هیچ دلیلی وجود ندارد که چنین ادعایی را باور کنیم. در حقیقت این حساب می‌گوید این مدارک به جواب‌های تاد به ساتوشی مربوط می‌شوند.

گمانه‌زنی‌ها پیرامون خالق ناشناس بیت‌کوین به طرح نظریه‌های بی‌شماری منجر شده است. هویت این شخص (یا اشخاص) که بیت‌کوین را پایه‌گذاری کرده و سپس در سال 2013 به‌کلی از صحنه اینترنت ناپدید شد، همزمان با افزایش ارزش این رمزارز، معمایی است که خیلی‌ها به دنبال جواب آن هستند. همچنین آنچه بیشتر به این معما دامن می‌زند، میلیاردها دلار بیت‌کوینی است که ظاهراً در اختیار ناکاموتو است.

«کالن هابک»، (Cullen Hoback)، کارگردان مستند HBO می‌گوید که او سال‌ها وقت خود را صرف پیگیری نظریه‌های مختلف درباره هویت ساتوشی ناکاموتو کرد تا اینکه سرانجام به جواب رسید: پیتر تاد. شواهد هابک شامل یک پست هیئت‌مدیره بیت‌کوین در سال 2010 از تاد است که او نتیجه می‌گیرد توسط ساتوشی ناکاموتو نوشته شده است. اما پیتر تاد کیست؟

تاد حدود 23 سال داشت که ناکاموتو برای اولین‌بار وایت پیپر بیت کوین را منتشر کرد که چشم‌انداز یک سیستم پرداخت غیرمتمرکز همتابه‌همتا را در آن ترسیم می‌کرد. در مستند HBO هم کارگردان مدعی است که که یک آماتور جوان کد بیت‌کوین را نوشته است.

پیتر تاد شغل‌های مختلفی در صنعت کریپتو داشته است؛ برای مثال او دانشمند ارشد مسترکوین در سال 2014 بود؛ مسترکوین یک ارز دیجیتال است که در بلاک‌چین بیت‌کوین توسعه یافته است. تاد همچنین دانشمند ارشد Dark Wallet بوده که یک ولت متن‌باز بیت‌کوین است.


در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر