نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

اپل با بدترین افشاگری محصولات خود از زمان آیفون 4 مواجه است

منبع
ترنجي
بروزرسانی

ترنجی/ تصاویر و ویدیوهای فاش‌شده از مک بوک پرو 14 اینچی معرفی‌نشده با تراشه M4 همچنان در رسانه‌های اجتماعی درحال انتشار است، چیزی که می‌تواند بدترین افشاگری محصولات اپل از زمانی که یکی از کارمندان این شرکت به‌طور تصادفی نمونه اولیه آیفون 4 را در یک بار در کالیفرنیا در سال 2010 جا گذاشت، باشد.

بدترین افشاگری محصولات اپل
آخرین ویدیو ازآنچه می‌تواند یک مک بوک پرو نسل بعدی باشد، امروز توسط کانال روسی Romancev768 در YouTube Shorts به اشتراک گذاشته شد، تنها یک روز پس از آن که کانال روسی دیگری ویدیوی مشابهی را به اشتراک گذاشته بود.


این ویدیو جعبه مک بوک پرو 14 اینچی را نشان می‌دهد که ظاهراً به تراشه M4 با پردازنده 10 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای، 16 گیگابایت رم، 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، سه پورت Thunderbolt 4 و رنگ Space Black مجهز شده است.

با توجه به اینکه این مک بوک پرو دارای تراشه استاندارد M4 است، به‌جای تراشه‌های سطح بالاتر M4 Pro یا M4 Max، نمونه فاش‌شده می‌تواند مک بوک پرو 14 اینچی سطح پایه باشد. درصورت صحت چندین دستگاهی، این بدان معناست که حداقل مقدار رم برای سری مک بوک پرو، همان‌طور که پیش از این شایعه شده بود، از 8 گیگابایت به 16 گیگابایت افزایش خواهد یافت. سومین پورت Thunderbolt 4 نیز برای مدل پایه ارتقاء خواهد یافت، زیرا مک بوک پرو 14 اینچی سطح پایه فعلی تنها به دو پورت Thunderbolt 3 مجهز شده است. درنهایت، Space Black یک گزینه رنگی جدید برای مدل پایه مک بوک پرو 14 اینچی، زیرا این مدل درحال‌حاضر تنها در رنگ‌های خاکستری فضایی و نقره‌ای ارائه می‌شود.

سایر مشخصات ذکرشده در جعبه آشنا هستند، ازجمله اندازه نمایشگر و وضوح آن و همچنین سایر پورت‌ها مانند MagSafe 3 ،HDMI و اسلات کارت SD. علاوه‌بر این، به‌نظر نمی‌رسد که مک بوک پرو 14 اینچی تغییرات قابل‌توجهی در طراحی داشته باشد.

تصاویر جعبه مک بوک پرو جدید برای اولین بار توسط افشاگر ShrimpApplePro در پلتفرم X به‌اشتراک گذاشته شد. در آن زمان، صحت تصاویر موردبحث قرار گرفت، به‌ویژه به این دلیل که جعبه دستگاه از همان طرح گرافیکی مک بوک پرو نسل فعلی استفاده می‌کند. بااین‌حال، دو ویدیوی جعبه‌گشایی احتمال درست بودن این افشاگری‌ها را افزایش می‌دهد، اما هنوز هم هیچ مدرک قطعی وجود ندارد.

منبع این افشاگری‌ها نامشخص است. هفته گذشته، ShrimpApplePro ادعا کرد که ظاهراً حداقل یکی از مک بوک پروهای 14 اینچی معرفی‌نشده برای فروش در یک گروه خصوصی فیس‌بوک ارائه شده است. در یک پست دیگر در روز یکشنبه، این افشاگر ادعا کرد که شخصی را به‌صورت آنلاین دیده است که ظاهراً 200 دستگاه از مک بوک پرو 14 اینچی معرفی‌نشده را برای فروش تبلیغ می‌کند و او را به این باور رساند که این افشاگری از یک انبار سرچشمه می‌گیرد.

حتی اگر این افشاگری جعلی باشند، برخی از مشخصات نشان‌داده‌شده دقیق هستند. به‌عنوان‌مثال، تراشه M4 پیش از این در اوایل سال جاری در آیپد پرو جدید استفاده شده بود و از این‌رو می‌دانیم که این تراشه واقعاً با پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای در دسترس است.

مارک گورمن از بلومبرگ روز یکشنبه بیان داشت که انتظار دارد اپل اولین مک‌های مجهز به تراشه‌های سری M4 را در اواخر ماه اکتبر معرفی کند که شامل مک‌بوک پرو 14 اینچی با تراشه M4 و مک‌بوک رده‌بالاتر 14 و 16 اینچی با تراشه‌های M4 Pro و M4 Max، مک مینی بازطراحی‌شده با تراشه‌های M4 و M4 Pro و آیمک جدید با تراشه M4 می‌شود. او گفت که اپل قصد دارد حداقل تعدادی از این مک‌ها را در روز جمعه، 1 نوامبر، عرضه کند.

گورمن پیش از این گفته بود که اپل احتمالاً در ماه اکتبر امسال رویدادی را برای معرفی مک‌های جدید برگزار می‌کند، مشابه نحوه معرفی مدل‌های مک‌بوک پرو و ​​آیمک فعلی با تراشه‌های M3 در یک رویداد مجازی در 30 اکتبر سال گذشته. اگرچه، اپل هنوز دعوتنامه رویدادی را در ماه اکتبر امسال اعلام نکرده است.

اپل به‌دلیل داشتن فرهنگ رازداری شناخته شده است، بنابراین این حجم از افشاگری به‌ندرت برای محصولاتش دیده می‌شود. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، این می‌تواند مهم‌ترین افشاگری برای اپل از زمانی باشد که Gizmodo عکس‌های نمونه اولیه آیفون 4 را به‌اشتراک گذاشت که یکی از کارمندان آن زمان شرکت به‌طور تصادفی در یک بار در کالیفرنیا این دستگاه را جا گذاشته بود.

نظر شما درباره بدترین افشاگری محصولات اپل چیست؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر