نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

با هوش مصنوعی Future You با نسخه 60 ساله خودتان صحبت کنید

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
با هوش مصنوعی Future You با نسخه 60 ساله خودتان صحبت کنید

دیجیاتو/ این سرویس می‌تواند به عنوان راهنمای زندگی هر فرد عمل کند.

برای اولین‌بار، مردم می‌توانند با استفاده از یک هوش مصنوعی همراه با آواتار شبیه‌سازی‌شده از چهره آینده‌شان، با نسخه‌ای مسن‌تر از خود در مورد زندگی و آرزوهایشان صحبت کنند. این هوش مصنوعی Future You نام دارد.

پروژه «Future You» که توسط محققان MIT Media Lab و دیگر شرکای بین‌المللی ایجاد شده است، از هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی کاربر در سن 60 تا 70 سال استفاده می‌کند. آن‌ها جزئیات این پروژه را در مقاله‌ای در پایگاه داده arXiv شرح دادند.

کاربران می‌توانند از طریق یک رابط متنی مجهز به هوش مصنوعی در مورد موضوعاتی مانند چگونگی دستیابی به آنچه در زندگی می‌خواهند، اعتقادات و دیدگاه‌های خود صحبت کنند. دانشمندان این پروژه می‌گویند که چنین سیستمی ابداع شده است تا به مردم این حس را بدهد که با آینده خود در ارتباط هستند.

«هال هرشفیلد»، یکی از نویسندگان این مطالعه و استاد تصمیم‌گیری رفتاری و روان‌شناسی در UCLA، گفت که توانایی دریافت مشاوره از خودتان در سن بالاتر به‌جای یک چت‌بات هوش مصنوعی عمومی، باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به آینده داشته باشید. او در بیانیه‌ای گفت:

«مؤلفه‌های تعاملی و واضح یک پلتفرم هوش مصنوعی به کاربر نقطه‌ای برای ارتباط می‌دهد و جلوی چیزی را می‌گیرد که می‌تواند به اضطراب فکری منجر شود و [در عوض] این تعامل را ملموس‌تر و سازنده‌تر می‌کند.»

نحوه عملکرد هوش مصنوعی Future You
اولین جزء Future You یک مدل تولید تصویر به نام StyleClip است. پس از اینکه کاربر یک عکس سلفی از چهره خود آپلود کرد، این سیستم از مدل‌های افزایش سن برای پیش‌بینی ظاهر کاربر در سن 60 سالگی استفاده می‌کند و مؤلفه‌های پیری مانند چین‌وچروک‌های پوستی و موهای خاکستری را اضافه می‌کند.

داده‌های آموزشی برای سرویس Future You از اطلاعاتی به‌دست می‌آید که کاربر در هنگام پرسش‌وپاسخ در مورد موضوعاتی مثل وضعیت فعلی زندگی، اهداف و نگرانی‌های او برای آینده ارائه می‌دهد.

این پاسخ‌ها توسط نسخه GPT 3.5 سرویس ChatGPT دریافت می‌شوند و ساختاری را ایجاد می‌کنند که محققان آن را «حافظه آینده» نامیده‌اند. با توجه به این اطلاعات، سرویس Future You پیش‌بینی‌های مربوط به آینده کاربر را براساس داده‌های دریافت‌شده از تجربیات زندگی افراد دیگر، ترکیب می‌کند و آینده کاربر را حدس می‌زند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره