نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

پرفروش‌ترین برندهای موبایل در بازار جهانی

منبع
ترنجي
بروزرسانی
پرفروش‌ترین برندهای موبایل در بازار جهانی

ترنجی/ به تازگی گزارش یکی از موسسات پایش بازار موبایل منتشر شده است. این اطلاعات مربوط به موسسه Canalys بوده که برای چارک سوم سال ۲۰۲۴ جمع‌آوری شده است. این بازه زمانی را تقریبا می‌توان معادل تابستان ۱۴۰۳ دانست. بیایید با هم ببینیم پرفروش ترین برندهای موبایل در بازار جهانی در تابستان ۱۴۰۳ کدام‌ها بوده‌اند؟

پرفروش ترین برندهای موبایل در بازار جهانی

این گزارش نشان می‌دهد که فروش موبایل در بازار جهانی به صورت متوالی و سالانه رشد داشته است. به گفته تحلیلگران این موسسه، چرخه جایگزینی مدل‌های قدیمی در حال انجام است و محرک اصلی این رشد محسوب می‌شود.

سامسونگ همچنان در صدر بازار قرار دارد، اما به سختی جایگاه اول خود را در تابستان ۱۴۰۳ حفظ کرده است. چرا به سختی؟ چون اگر سهم بازار اپل را به بالا گرد کنیم، همان عدد سامسونگ را ثبت می‌کند و جایگاه اول به صورت مشترک به این دو برند می‌رسد. با این حال در حقیقت این سامسونگ است که با اختلاف جزئی رتبه اول را کسب می‌کند.

اگر وضعیت بازار را از سال ۲۰۲۱ بررسی کنیم، معمولا در چارک سوم سال میلادی، فاصله سامسونگ و اپل بیشتر از این مقدار بوده است اما در چارک چهارم این اختلاف به حداکثر رسیده و اپل رتبه اول را کسب می‌کند. در چارک چهارم هر سال، آیفون‌های جدید اپل عرضه می‌شوند و به این صدرنشینی موقت کمک می‌کنند.

شیائومی، اوپو و ویوو رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند، اما همه نگاه‌ها به اپل معطوف بود، زیرا این برند آمریکایی در مقایسه با سال‌های اخیر به بالاترین حجم فروش خود در سه ماهه سوم دست یافت. تقاضای زیادی برای آیفون 15 وجود داشت که انتظار می‌رود آبان ماه ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل را دریافت کند.

البته دلیل اصلی افزایش فروش اپل، تغییر گرایش بازار به سمت دستگاه‌های پریمیوم است.

انتظار می‌رود عرضه آیفون 16 به اپل کمک کند تا دوباره به برند پیشرو در زمینه گوشی‌های هوشمند و در سه‌ماهه چهارم تبدیل شود. همچنین در نیمه اول سال 2025 و به محض عرضه ویژگی‌های هوش مصنوعی در بازارهای بیشتری مانند اروپا و چین، شتاب رشد را حفظ کند. البته که نباید عرضه احتمالی iPhone SE 4 در اوایل سال ۲۰۲۵ را هم از یاد برد.

این موسسه خاطرنشان کرد که بازار گوشی‌های هوشمند در حال بهبود است، اما برخی از برندها هنوز با چالش های جهانی در تولید تقاضا و موانع مقررات، به ویژه در اتحادیه اروپا مواجه هستند.

نظر شما درباره عملکرد برندهای مختلف در بازار جهانی و تابستان ۱۴۰۳ چیست؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره