نماد آخرین خبر

هوش مصنوعی گراک به قابلیت درک تصاویر مجهز شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
هوش مصنوعی گراک به قابلیت درک تصاویر مجهز شد

دیجیاتو/ این قابلیت هم‌اکنون در دسترس کاربران پریمیوم ایکس قرار دارد.

xAI ازجمله شرکت‌های ایلان ماسک است که تخصصی روی توسعه هوش مصنوعی تمرکز دارد. مدل هوش مصنوعی گراک (Grok) را نیز این شرکت توسعه داده است. حالا این مدل قابلیت درک تصاویر را دریافت کرده است.

براساس خبری که حساب کاربری رسمی گراک در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده، این سرویس انگار چشم دارد و تصاویر را درک می‌کند. این قابلیت که به گروک اضافه‌ شده، از مدل FLUX.1 ساخت شرکت Black Forest Labs بهره می‌برد.

چت‌بات گراک ایکس حالا می‌تواند تصاویر را نیز درک کند
معنی اضافه‌ شدن چنین قابلیتی این است که کاربران پریمیوم شبکه اجتماعی ایکس دیگر می‌توانند تصاویر خود را در چت‌بات گراک آپلود کنند و درمورد آن‌ها سؤال بکنند. البته این قابلیت هنوز عملی تست نشده و دقت آن نامشخص است.

ایلان ماسک نیز به افزودن این قابلیت به چت‌بات گراک واکنش نشان داده است. در پستی جداگانه، ماسک گفت که گراک حتی می‌تواند از طریق ویژگی جدید درک تصویر معنای شوخی را توضیح دهد. ماسک اضافه کرد این قابلیت هنوز در مراحل اولیه است و در آینده بهبود می‌یابد.

آگوست گذشته، xAI از Grok-2 در قالب مدل و چت‌باتی برای کاربران پریمیوم شبکه اجتماعی ایکس رونمایی کرد. در آن زمان، xAI اعلام کرد این مدل توانایی تولید تصاویر را نیز دارد و به‌زودی به قابلیت درک چندوجهی مجهز می‌شود. این چت‌بات در مدل مینی نیز در دسترس کاربران ایکس قرار گرفته است.

اما این پایان راه گراک نیست؛ این مدل هوش مصنوعی ممکن است به‌زودی به قابلیت درک اسناد مجهز شود. ایلان ماسک در پاسخ به یکی از کاربر ایکس درمورد ناتوان بودن گراک در پردازش فایل‌های پی‌دی‌اف گفت این ناتوانی زیاد طول نمی‌کشد؛ زیرا کارهایی که آن‌ها طی چند ماه انجام می‌دهند، ممکن است برای بقیه سال‌ها طول بکشد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره