نارضایتی کارمندان مایکروسافت از بهروزرسانی هوش مصنوعی «کوپایلت»
ایسنا/ کارمندان مایکروسافت از بهروزرسانی بزرگ هوش مصنوعی این شرکت موسوم به کوپایلت(copilot) تحت مدیریت مدیر جدید بخش هوش مصنوعی این شرکت ناراضی هستند و این نارضایتی در کاربران نیز دیده میشود.
بهروزرسانی اخیر مایکروسافت برای دستیار هوش مصنوعی کوپایلت(Copilot) متمرکز بر مصرفکننده با انتقاد کاربران و کارمندان خود این شرکت مواجه شده است.
به نقل از تایمز آو ایندیا، در گزارش جدیدی آمده است که آزمایشکنندگان این هوش مصنوعی سوالاتی را در مورد اثربخشی این بهروزرسانی که توسط مصطفی سلیمان یکی از بنیانگذاران سابق دیپمایند(DeepMind) که برای رهبری تلاشهای هوش مصنوعی مصرفکننده مایکروسافت استخدام شده است، مطرح کردهاند.
مایکروسافت در تاریخ اول اکتبر ۲۰۲۴ یک بهروزرسانی بزرگ منتشر کرد که سلیمان آن را «یک همراه هوش مصنوعی برای همه» لقب داد که طراحی بصریتر، پاسخهای قابل هضمتر، سریعتر و روانتر ارائه میدهد. این بهروزرسانی به عنوان یک گام مهم به سمت یک همراه هوش مصنوعی خوشصحبتتر و مفیدتر معرفی شد.
روایت کارکنان مایکروسافت در مورد این بهروزرسانی
طبق گزارش پایگاه بیزنس اینسایدر، کارکنان مایکروسافت در «Blind» که یک صفحه پیام خصوصی برای کارمندان تأیید شده این شرکت است، ناامیدی خود را از این بهروزرسانی ابراز کردهاند.
برخی از کارمندان و کاربران گفتهاند که این نسخه جدید بدتر از نسخه قبلی است و برخی نیز آن را به درد نخور توصیف کردهاند.
یکی از کارمندان در Blind نوشته است: کوپایلت جدید یک گام به عقب است.
کاربران در مورد مسائل مختلفی از جمله توقف ناگهانی، زمان پاسخ آهسته، خروجیهای اطلاعاتی کمتر و حذف ویژگیهایی مانند اطلاعات بلادرنگ و امکان حذف مکالمات قدیمی شکایت دارند.
در پایگاه بارگیری برنامهها نیز یکی از کاربران گفته است که کوپایلت قبل از بهروزرسانی به این نسخه جدید بسیار خوب بود. یکی دیگر گفته که برنامه کوپایلت کمتر کاربردی شده است.
یکی دیگر از کاربران نیز با تعجب پرسیده است: چرا چنین برنامه شگفت انگیزی را منتشر میکنیم و سپس آن را به آنچه اکنون است بهروز میکنیم؟
البته یک نظر مثبت نیز وجود داشت که رابط کاربری جدید برنامه را به دلیل طراحی برای کاربران عمومی تحسین کرده است. با این حال، کاربران تحت تأثیر این رابط قرار نگرفتهاند.