از دنباله The Long Dark برای کامپیوتر رونمایی شد؛ تریلر آن را تماشا کنید
مجله دیجی کالا/ استودیوی هینترلند (Hinterland) به تازگی از دنبالهی The Long Dark با عنوان بلکفراست (BLACKFROST: The Long Dark 2) برای رایانههای شخصی رونمایی کرده است.
بازی The Long Dark حدودا ده سال پیش به صورت دسترسی زودهنگام منتشر شد و در طول این مدت، استودیوی سازنده آن را تا جای ممکن بهبود داد و موفق شد تا یکی از برترین آثار بقای سالهای اخیر را در اختیار بازیکنان قرار دهد. با این حال با وجود موفقیت این بازی، شاید بسیاری از بازیکنان انتظارش را نداشتند که سازندگان بازی در حال کار روی دنبالهی آن باشند. هرچند هینترلند با معرفی بلکفراست، تریلری نیز از این بازی منتشر کرد که نگاهی کوتاه به دنیای جدید آن داشت؛ دنیایی سرد که بازیکنان باید در آن برای بقا تلاش کنند. بر اساس این ویدیو، بازی شامل مناطقی است که یادآور مناظر سرد و زیبای نسخهی اول مجموعه است. بازیکنان میتوانند این بازی را به صورت چندنفره و کوآپ کاوش کنند.
این بازی در شهر صنعتی شمالی هارمونت و محیطهای وسیع اطراف آن اتفاق میافتد. یک سال از زمانی که شفق قطبی در آسمان ظاهر شد و تمام فناوریها از کار افتادند، میگذرد. حالا بازماندگان شروع به رویارویی با این واقعیت جدید کردهاند. در میان طبیعتی زیبا و خشن، بقایای جامعهای منزوی را خواهید یافت که هنوز در تلاش است تا با تغییرات دائمی دنیا کنار بیاید. بلکفراست از منظر گیمپلی، عناصر بازی اول را ارتقا داده و طبق گفتهی سازندگان، اولین اثری است که از ابتدا به طور کامل به عنوان یک اثر نقشآفرینی بقا ساخته شده است.
البته در این بازی بقا فقط به وضعیت جسمی شما بستگی ندارد، بلکه ذهن شما هم نقش مهمی ایفا میکند. سیستم جدید Will to Live در بلکفراست، عناصر بقای روانی را به بازی اضافه میکند. با مدیریت تردیدها و ترسهای خود و یافتن آرامش در چیزهای کوچک، شانس بیشتری برای زنده ماندن خواهید داشت. در این میان بازی مجموعهای از خطرات جدید را ارائه میکند که به تهدیدات حیوانات وحشی و دیگر بازماندگان اضافه میشود. از طرفی سیستم Permalife، هر مرگ را به یک ماجراجویی جدید تبدیل میکند. در هر بار مرگ، بازماندهی شما با خطرات و ترسهای جدیدی روبرو میشود که باید با آنها کنار بیاید. البته حالت کلاسیک مرگ دائمی همچنان بهعنوان یک گزینه موجود است.
بلکفراست با استفاده از مدل دسترسی زودهنگام ساخته میشود تا بازخورد بازیکنان را دریافت کرده و تیم توسعه بتواند به طور مداوم بازی را بهبود بخشد. جزئیات بیشتری در مورد گیمپلی بازی و نحوهی مدیریت بازخورد بازیکنان در نزدیکی زمان انتشار در سال ۲۰۲۶ منتشر خواهد شد.