اکنون میتوانید دایرکت های اینستاگرام خود را تا 29 روز بعد زمان بندی کنند
سخت افزار/ اینستاگرام این ماه دوباره ویژگیهای جدیدی را معرفی کرده است و یکی از آنها افزودن قابلیت زمان بندی برای پیامهای مستقیم یا دایرکت (DM) است. در حالی که امکان زمانبندی پستها و ریلزها (Reels) مدتها است که وجود دارد، پیامهای مستقیم از این نظر تا امروز عقب مانده بودند. ویژگی جدید به کاربران این امکان را میدهد که پیامهای خود را بنویسند و آنها را برای ارسال در تاریخ و زمانی مشخص، تا 29 روز آینده زمانبندی کنند.
زمان بندی دایرکت های اینستاگرام
به این امکانات فکر کنید. میتوانید پیامهای تبریک تولد را برای نیمهشب تنظیم کرده، به گروه مطالعاتیتان یادآوری مهلتهای نزدیک را ارسال یا حتی برای خانواده خود یک سورپرایز برنامهریزی کنید. اگر صاحب کسبوکار هستید نیز میتوانید پیامهای تبلیغاتی خود را با عرضه محصولات جدید یا پیشنهادهای ویژه هماهنگ کنید. مسافران هم میتوانند با دوستان یا خانواده خود در مناطق زمانی مختلف ارتباط برقرار کنند بدون نگرانی از بیدارکردن آنها در نیمهشب.
هنگامی که وارد دایرکت اینستاگرام خود میشوید، اینستاگرام به شما اطلاع میدهد چند پیام زمانبندیشده دارید. با کلیک روی نوتیفیکیشن و نگهداشتن پیام خود، این امکان به شما داده میشود که آن را حذف کرده یا فوراً ارسال کنید. شما همچنین میتوانید دایرکت های زمان بندی شده اینستاگرام را برای مدت محدودی تنظیم کنید و این محدودیت فعلاً 29 روز است.
در حال حاضر، این قابلیت فقط برای پیامهای متنی فعال است و امکان زمانبندی ارسال عکس، ویدیو یا گیف وجود ندارد و آنها باید همان لحظه ارسال شوند.
این ویژگی به صورت تدریجی و جهانی عرضه شده است، بنابراین ممکن است شما هم اکنون آن را داشته باشید بدون اینکه از وجودش مطلع باشید. برای بررسی این ویژگی، کافی است پیام خود را بنویسید، دکمه ارسال را نگه دارید و ببینید آیا گزینه زمانبندی ظاهر میشود یا نه. این ویژگی یک افزودنی ساده است، اما برای کاربران اینستاگرام سطح جدیدی از انعطافپذیری و کنترل را به همراه دارد.
اینستاگرام اخیراً تلاش زیادی برای بهبود تجربه پیامهای دایرکت کرده است. آنها اخیراً قابلیت اشتراکگذاری موقعیت مکانی در DMs، نامهای مستعار قابل تنظیم و ابزارهای پیشرفته فیلتر برای مدیریت درخواستهای پیام توسط سازندگان محتوا را اضافه کردهاند. به نظر میرسد این پلتفرم به طور جدی در تلاش است که پیامهای مستقیم را به یک ابزار ارتباطی قدرتمندتر تبدیل کند، با این حال مشخص نیست چرا هنوز این ویژگی جدید به طور رسمی معرفی نشده است.
به نظر میرسد که این بهروزرسانی برای کسانی که اغلب از پیامهای دایرکت استفاده میکنند بسیار مفید خواهد بود، همچنین برای اینفلوئنسرهای اینستاگرام که ممکن است بخواهند پیامها را در زمانهای خاص براساس تحلیلهای خود ارسال کنند.