اینستاگرام تا سال ۲۰۲۵ بیش از نیمی از درآمد تبلیغاتی متا در آمریکا را تأمین میکند
زومیت/ بهدنبال افزایش محبوبیت ویدئوهای کوتاه، احتمالاً اینستاگرام تا سال ۲۰۲۵ بیش از نیمی از درآمد تبلیغاتی متا در آمریکا را تأمین کند.
بنابر گزارش رویترز، اینستاگرام در حال تبدیلشدن به موتور اصلی درآمد تبلیغاتی متا در ایالات متحده است. پیشبینی میشود که اینستاگرام تا سال ۲۰۲۵، بیش از نیمی از کل درآمد تبلیغاتی متا در ایالات متحده را ازآن خود کند. این تحول نشاندهنده تغییر چشمگیر در استراتژی متا و نیز تغییر سلیقه کاربران بهسمت محتوای ویدئویی کوتاه است.
یکی از عوامل اصلی رشد چشمگیر درآمد اینستاگرام محبوبیت روزافزون ویدئوهای کوتاه، بهویژه بخش ریلز است. ریلز که رقیبی برای تیکتاک و یوتیوب شورتز محسوب میشود، توانسته است توجه بسیاری از کاربران اینستاگرام را به خود جلب کند و همین امر بازاریابان را به استفاده از این فرمت تبلیغاتی ترغیب کرده است. متا نیز با افزایش تعداد تبلیغات در ریلز، بهدنبال افزایش درآمد خود از این بخش است.
در سال ۲۰۲۴، عمده درآمد تبلیغاتی اینستاگرام از بخشهای فید و استوری به دست میآمد که بهترتیب ۵۳٫۷ و ۲۴٫۶ درصد از کل درآمد را شامل میشدند. با افزایش محبوبیت ریلز و سایر بخشهای مرتبط مانند اکسپلور و احتمالاً تردز، پیشبینی میشود که سهم این بخشها در درآمد تبلیغاتی اینستاگرام تا سال ۲۰۲۵ به میزان ۹٫۶ درصد افزایش یابد. این تغییر نشاندهنده تمرکز بیشتر متا بر محتوای ویدئویی و تلاش برای کسب درآمد بیشتر از این بخش محسوب میشود.
یکی دیگر از عواملی که میتواند به رشد اینستاگرام کمک کند، احتمال ممنوعیت تیکتاک در ایالات متحده عنوان میشود. درصورت وقوع این اتفاق، بخشهای ریلز اینستاگرام و یوتیوب شورتز به گزینههای جذابتری برای تبلیغات تبدیل خواهند شد و اینستاگرام میتواند بخش زیادی از بودجه تبلیغاتی تیکتاک را جذب کند؛ بهطوریکه Emarketer تخمین میزند که اینستاگرام میتواند بیش از یکپنجم دلارهای تبلیغاتی تیکتاک در ایالات متحده را به چنگ آورد.
نکته مهم دیگر میزان زمانی است که کاربران در اینستاگرام صرف تماشای ویدئو میکنند. بنابر گفتهی تحلیلگری معتبر، کاربران نزدیک به دوسوم زمان خود در اینستاگرام را صرف تماشای ویدئو میکنند. این آمار نشاندهنده اهمیت فراوان محتوای ویدئویی برای کاربران و فرصتهای بیشماری است که برای تبلیغکنندگان فراهم میکند.
پیشبینی میشود که درآمد تبلیغاتی اینستاگرام در ایالات متحده تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۳۲ میلیارد دلار برسد که نشاندهنده رشد بیش از ۲۴ درصدی در مقایسه با سال جاری است. این آمارها نشان میدهند که اینستاگرام نهتنها به بخش مهمی از متا تبدیل شده؛ بلکه به احتمال زیاد، به منبع اصلی درآمد تبلیغاتی این شرکت در ایالات متحده تبدیل خواهد شد.