پلی استیشن به جهشهای بزرگ بین نسلی کنسولهای خود متعهد است
گیم فا/ مارک سرنی (Mark Cerny)، معمار و مهندس ارشد کنسولهای PS4 ،PS4 Pro ،PS5 و PS5 Pro، اطلاعات زیادی درباره عملکرد فنی جدیدترین کنسول سونی و اهداف آن در سخنرانی ۴۰ دقیقهای خود به اشتراک گذاشت. وی همچنین در مصاحبهای با Digital Foundry، به تصریح سخنرانی خود، فناوری PSSR و آینده کنسولهای پلی استیشن پرداخت.
طی این مصاحبه، مارک سرنی در پاسخ به سوالات مکنزی (Mackenzie)، خبرنگار Digital Foundry، تأیید کرد که سونی همچنان خود را به جهشهای بزرگ بین نسلی در فناوری و سخت افزار پلی استیشن، متعهد میداند. سرنی در ادامه این چنین توضیح داد:
ما در حال ساختن رایانههای شخصی نیستیم. ما در حال ساختن چند چیز بسیار خاص هستیم، درست است؟ چند نوع رایانه شخصی وجود دارد؟ منظورم این است که نمیتوانید حتی به این سؤال پاسخ دهید، زیرا میتوانید اجزای یک رایانه شخصی را به هر شکلی که بخواهید ترکیب کنید.
کنسولهای Pro بیشتر روی پردازنده گرافیکی (GPU) متمرکز هستند، اما زمانی که نسل جدید شروع میشود، موضوعات دیگری مانند پردازنده مرکزی (CPU)، میزان حافظه و قابلیتهای تعاملی مورد بررسی قرار میگیرند. این یک تجربه کاملاً جدید است که توسعهدهندگان میتوانند با آن کار کنند.
من فکر میکنم که حتی اگر نخواهیم کلماتی مانند «انقلاب» به کار ببریم، باز هم یکی از نکات جالب کار با کنسولها این است که با خود میگوییم «باشه، من این عنوان رو برای این کنسول و همچنین کنسول نسل بعدی عرضه خواهم کرد. اما چه کار باید بکنم که روی هرکدام، خروجی کاملا متفاوت باشد؟»، البته منظور من از لحاظ گرافیکی است، نه گیمپلی.
در ادامه، مکنزی، از سرنی پیرامون ماهیت وجودی کنسولهای Pro و مدلهای بهبود یافته پرسید. سرنی در پاسخ گفت که باور دارد اولویت بهبود در این دست از کنسولها، ارتقاهای پردازنده گرافیکی و نرمافزاری است. اما در مورد کنسولهای نسل بعدی، فرصت برای ارتقای کلی این کنسولها با جهشهای بزرگ، وجود خواهد داشت.
با توجه به توضیحات سرنی، میتوان اطمینان داشت سونی به فکر جهش سخت افزاری بزرگی در تمام ابعاد کنسولهای نسل بعدی خواهد بود. این موضوع، به مصرفکنندگان در تعیین انتظارات خود در هنگام خرید یک کنسول میان نسلی یا نسل بعدی، کمک خواهد کرد.