نماد آخرین خبر

متا خالقان محتوای تیک تاک را وسوسه می‌کند

منبع
مهر
بروزرسانی
متا خالقان محتوای تیک تاک را وسوسه می‌کند

مهر/ هرچند ممنوعیت تیک تاک فقط چند ساعت  طول کشید اما متا همچنان مشغول سرمایه گذاری روی  آینده ملتهب رقیب خود است و با ارائه پاداش های کلان سعی دارد خالقان محتوای تیک تاک را بدزدد.

به گزارش انگجت، این شرکت طرح جدید «برنامه جایزه پیشرفت» (breakthrough bonus program) را راه اندازی کرده و تا ۵ هزار دلار به خالقان محتوای تازه وارد به اپ های این شرکت پرداخت می کند.

طبق اطلاعات موجود تمام افراد بزرگسالی که در یک شبکه اجتماعی طرف ثالث حضور دارند که کاربران می توانند به آن پیوند دهند یا طی فرایند درخواست به آن پیوند داده اند، امکان شرکت در این طرح را دارند. شرکت کنندگان همچنین باید حساب های کاربری در اینستاگرام و صفحه ای در فیس بوک بسازند.

خالقان محتوایی که واجد شرایط شرکت در این برنامه شناخته شوند، می توانند طی بازه ۹۰ روزه برای اشتراک گذاری حداقل ۲۰ ریلز در فیس بوک و ۱۰ ریلز در اینستاگرام که به طور خاص در آن پلتفرم منتشر شده پاداش دریافت کند.

طبق برنامه جدید متا، پرداخت های فردی به خالقان محتوا براساس ارزیابی حضور آنها در شبکه اجتماعی انجام می شود. خالقان محتوا همچنین باید بتوانند در برنامه Facebook Content Monetization نیز شرکت کنند که به آنها اجازه می دهد برای پست عکس و متن در کنار محتوای ویدئویی درآمدزایی کنند.

از سوی دیگر نشریه اینفورمیشن در گزارشی نوشته است: اینستاگرام از عدم حضور تیک تاک در فروشگاه های اپلیکیشن استفاده کرده و به خالقان محتوا پیشنهاد کرده در ازای دریافت ماهانه ۱۰ تا ۵۰ هزار دلار ریلزهایی در این شبکه اجتماعی منتشر کنند. همچنین چنین خالقانی ملزم هستند ویدئوهای کوتاه خود را قبل از پلتفرم های دیگر مانند تیک تاک، نخست در اینستاگرام منتشر کنند.

پیج کوهن سخنگوی متا در بیانیه ای راه اندازی برنامه جایزه پیشرفت را تایید کرد. او در این باره گفت: در ماه های آینده ما به برخی خالقان محتوای تیک تاک قراردادهایی ارائه می کنیم تا بتوانند در اینستاگرام و فیس بوک حضورشان راگسترده تر کنند. متا پیش از این مبلغ پرداختی به خالقان محتوا را افزایش داده بود تا با تیک تاک رقابت کند.

از سوی دیگر هرچند متا در برنامه جدید خود به طور خاص به نام تیک تاک اشاره نکرده است، اما زمان راه اندازی برنامه به طور واضح به معنای آن است که خالقان محتوا در تیک تاک را در نظر گرفته که در فیس بوک و اینستاگرام فعال نیستند. البته باید ذکر کرد طبق شرایط برنامه پاداش، خالقان محتوا باید در فیس بوک ۲ برابر بیشتر از اینستاگرام ریلز منتشر کنند. این امر نشان می دهد متا تصمیم دارد محتوای مخصوص فیس بوک را ارتقا دهد.

مالک اینستاگرام و فیس بوک سعی دارد با این روش خالقان محتوای تیک تاک را به پلتفرم های خود بکشاند. این شرکت همچنین به برخی خالقان محتوا از جمله افرادی که در این طرح شرکت می کنند، یک سال عضویت رایگان در سرویس Meta Verified را ارائه می کند که تیک آبی و جایزه های بیشتری نیز همراه دارد. این شرکت اخیرا مدت زمان ریلز در اینستاگرام را از ۹۰ ثانیه به ۳ دقیقه افزایش داده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره