نماد آخرین خبر

فضای بازی DOOM: The Dark Ages تاریک و شیطانی خواهد بود

منبع
زومجي
بروزرسانی
فضای بازی DOOM: The Dark Ages تاریک و شیطانی خواهد بود

زومجی/ کارگردان بازی DOOM: The Dark Ages می‌گوید که به لطف جهان فانتزی قرون وسطایی، پس‌زمینه بازی تاریک و شوم به نظر می‌رسد.
 
توسعه‌دهندگان بازی DOOM: The Dark Ages تصمیم گرفته‌اند تا ماجراجویی‌های جدید مجموعه را به سمت جهانی فانتزی و قرون وسطایی ببرند. حال هوگو مارتین، کارگردان بازی در مصاحبه اخیرش با مجله Edge خاطرنشان کرده است که استودیو id Software به این دلیل جهانی فانتزی و قرون وسطایی را طراحی کرد تا بازیکن‌ها حسی تاریک‌ و شیطانی‌ از پیشروی در آن داشته باشند.

علاوه‌براین قرار گرفتن داستان بازی DOOM: The Dark Ages در جهانی جدید به این معنا خواهد بود که بازیکن به سلاح‌های منحصربه‌فردی متناسب با پس‌زمینه و شکنجه‌های قرون وسطایی دسترسی خواهد داشت؛ برای مثال یکی از سلاح‌هایی که با الهام از شکنجه‌ها و کشتارهای قرون وسطا طراحی شده است، Rail Spike خواهد بود که به‌عنوان چکشی سنگین و تکه‌تکه کننده برای شکستن استخوان‌ اهریمن‌ها توصیف شده است.

هوگو مارتین دراین‌باره توضیح داد: «یکی از دلایلی که ما تصمیم گرفتیم تا بازی DOOM: The Dark Ages را به جهانی فانتزی و قرون وسطایی ببریم، این بود که بتوانیم سلاح و تجهیزاتی که احساس تاریکی و شومی بیشتری القا می‌کنند را به آن اضافه کنیم. وقتی به یک اثر فانتزی تاریک و قرون وسطایی فکر می‌کنید، معمولا ابزار شکنجه، طناب، زنجیر و میخ به ذهن شما می‌رسند.»
 
مارتین در ادامه مصاحبه خود درباره گستره جهان و مقیاس مراحل بازی DOOM: The Dark Ages گفت که بازیکن‌ها در تجربه آینده وارد مناطقی خواهند شد تا بتوانند در برابر انبوهی از اهریمن‌های جهنم به مبارزه بپردازند و بخش‌هایی از آن را کاوش کنند. به گفته کارگردان، کمپین DOOM: The Dark Ages شامل بزرگترین مناطقی خواهد بود که تاکنون در بازی‌هایش به نمایش گذاشته است.

بااین‌حال طراحی مراحل به‌قدری گسترده نشده است تا بازیکن‌ها از گذراندن زمان بیهوده خارج از محدوده مبارزه با شیاطین کلافه شوند. به گفته مارتین، بهترین زمان برای بازیکن‌ها جهت تجربه بازی در هر مرحله، تقریبا یک ساعت است. بااین‌حال اگر برخی بازیکن‌ها به دنبال کشف رازها و کاوش بیشتر باشند، محتوای بیشتری را برای تجربه پیدا خواهند کرد.

مارتین در ادامه افزود: «فکر نمی‌کنم که کسی بخواهد تا یک مرحله از بازی Doom را برای دو ساعت تجربه کند. در واقع طرفداران می‌خواهند تا تجربه خوبی از محتوای کافی در هر مرحله را به دست آورند؛ بنابراین حدود یک ساعت برای سپری کردن در هر مرحله ایده‌آل است. بااین‌حال اگر به دنبال کامل کردن تمام محتوای بازی باشید، مطمئنا می‌توانید زمان بیشتری را در هر مرحله سرگرم شوید.»
 
بزرگ شدن مقیاس مناطق و مراحل در کمپین بازی DOOM: The Dark Ages نشان می‌دهد که استودیو id Software به دنبال سنجش قرار دادن فضاهای بزرگ مبارزه در اختیار بازیکن‌ها است؛ در نتیجه بازیکن‌ها با مناطقی گسترده و متنوع در زمان تجربه کمپین این بازی مواجه خواهند شد. به گفته مارتین، بازیکن‌ها ممکن است بخشی از یک مرحله را در یک سیاه‌چاله شروع کنند و سپس در نیمه دیگر مرحله وارد فضایی بازتر شوند تا از این طریق به تجربه‌ای متنوع‌تر از گذشته دست یابند.

بازی DOOM: The Dark Ages در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ (۱۵ مه ۲۰۲۵) برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه می‌شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره