شیائومی وارد بازار گوشیهای گران قیمت شد

ایسنا/ شرکت شیائومی با معرفی یک گوشی پرچمدار جدید با قیمت ۱۴۹۹ یورو (۱۵۶۰ دلار)، وارد بازار گوشیهای گران قیمت میشود که معمولا تحت تسلط اپل قرار دارد.
گوشی شیائومی «۱۵ اولترا» (۱۵ Ultra)، یک سیستم دوربین چهارگانه پیشرفته دارد که مجهز به برخی از گرانترین حسگرهای تصویر شرکت سونی و لنز شرکت «لایکا کَمرا» است.
شیائومی که بیشتر به خاطر گوشیهای ارزان قیمتش شناخته میشود، در سالهای اخیر تلاش کرده است با معرفی مدلهای پرچمدار دوربین محور، در زنجیره ارزش صعود کند.
گوشی «۱۵ اولترا» ۶.۷ اینچی شیائومی که در نمایشگاه «کنگره جهانی موبایل» در بارسلون، به مخاطبان جهانی معرفی شد، سرآغاز یک سری محصولات بهروز شده است که ساعت هوشمند جدید، اسکوتر برقی و هدفونهای بیسیم را نیز شامل میشود.
طبق آخرین آمار شرکت رصدکننده بازار «کانالایز»، شیائومی در سال ۲۰۲۴، در میان برندهای هوشمند صوتی شخصی، در رشد پیشرو بود. بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی «آیدیسی»، این سازنده گوشیهای هوشمند که سومین تولیدکننده بزرگ گوشیهای هوشمند در جهان پس از شرکت سامسونگ الکترونیک و اپل است، برخلاف این دو شرکت که شاهد افت فروش بودند، رشد ۱۵ درصدی را در فروش گوشیهای هوشمند در سال ۲۰۲۴ ثبت کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، شیائومی که در پکن مستقر است، پس از موفقیت اولیه سرمایهگذاری این شرکت در خودروهای برقی، شاهد رشد قیمت سهامش در بازار هنگکنگ بود. این شرکت اکنون از همان برند و لوگوی «اولترا» (Ultra) در گوشیهای هوشمند و خودروهای خود استفاده میکند، و «۱۵ اولترا»، مدلی دارد که قاب پشتی آن از چرم مصنوعی است و با پوشش داخلی خودروی شیائومی، هماهنگ است.