آپدیت نرم افزار معیوب باعث خرابی فیزیکی ساندبار سامسونگ شده است

ترنجی/ سامسونگ تأیید کرده که یک خطای نرمافزاری در آخرین بهروزرسانی میانافزار باعث شده برخی از ساندبارهای ۲۰۲۴ این شرکت از کار بیفتند. جیم کیچک، رئیس بخش صوتی سامسونگ الکترونیکس آمریکا، اعلام کرده که این شرکت تعمیر رایگان تمامی دستگاههای آسیبدیده را، بدون توجه به وضعیت گارانتی، انجام خواهد داد.
خرابی فیزیکی و نیاز به تعمیر سختافزاری
مشکل از هفته گذشته آغاز شد، زمانی که دارندگان مدلهای پرچمدار مانند HW-Q990D، HW-Q800D و HW-S801D گزارش دادند که پس از نمایش پیام “Hello” روی صفحه نمایش ساندبار، دستگاه کاملاً فریز شده و دیگر به ریموت، دکمههای فیزیکی و حتی ریاستارت واکنشی نشان نمیدهد.
این مشکل موجب شد که ساندبارها دیگر به تلویزیونها متصل نشوند و کاربران مجبور شوند به بلندگوهای داخلی تلویزیون متوسل شوند. حتی تلاش برای بازنشانی کارخانهای (Factory Reset) نیز بینتیجه بود و عملاً این دستگاهها از کار افتادهاند.
سامسونگ HW-S801D
بهروزرسانی بدون توضیح، کاربران را دچار دردسر کرد
مشکل زمانی حادتر شد که مشخص شد بهروزرسانی میانافزار نسخه ۱۰۲۰ بدون هیچ توضیح یا تغییراتی در لاگ بهروزرسانی منتشر شده است و کاربران اطلاعی از تأثیرات آن نداشتند. این موضوع موجب خشم کاربران شده و باعث شده است که انجمنهای رسمی سامسونگ و پلتفرمهایی مانند ردیت از شکایات پر شوند.
پشتیبانی مشتریان سامسونگ نیز در ابتدا تنها میتوانست مشکل را به بخش گارانتی ارجاع دهد، بدون آنکه راهحلی فوری ارائه کند. این موضوع باعث شده بود کاربران حس کنند که راهکاری برای حل مشکلشان وجود ندارد.
سامسونگ: این مشکل با یک بهروزرسانی نرمافزاری حل نمیشود
بر خلاف بسیاری از ایرادات نرمافزاری که با یک پچ اصلاحی قابل حل هستند، سامسونگ اعلام کرده که این مشکل نیاز به تعمیر فیزیکی دارد. این شرکت در گفتگو با یکی از رسانهها اظهار داشته که در حال بررسی و اقدام فوری است، اما به نظر میرسد تعداد دستگاههای آسیبدیده بسیار زیاد باشد.
یک بحران برای سامسونگ؛ جلب اعتماد کاربران دشوار خواهد بود
این اتفاق یادآوری تلخی است که حتی غولهای فناوری نیز در برابر مشکلات کنترل کیفی آسیبپذیر هستند. سامسونگ که شهرت خود را بر کیفیت و قابلیت اطمینان بنا کرده است، حالا باید با موجی از نارضایتی کاربران روبهرو شود.
هرچند این شرکت تعمیر رایگان را پیشنهاد داده، اما با توجه به وسعت این مشکل، ممکن است برای بازگرداندن اعتماد مشتریان نیاز به اقدامات بیشتری داشته باشد.
نظر شما درباره این مشکل ساندبازهای سامسونگ چیست؟