بازی Astro Bot تنها ۱۲.۵ دقیقه صحنه سینمایی دارد

گیم فا/ بازی سهبعدی پلتفرمر Astro Bot، ساخته استودیوی Team Asobi، تنها شامل ۱۲.۵ دقیقه صحنه سینمایی است؛ این موضوع توسط کارگردان بازی تأیید شده.
در جریان بخش ارائهی «مراحل ساخت Astro Bot» در کنفرانس GDC 2025، نیکولا دوسه، کارگردان بازی، درباره فلسفه طراحی و فرآیند ساخت آن صحبت کرد. این پروژه بهصورت داخلی در ماه مه ۲۰۲۱ معرفی شد. در آن زمان، توسعه نمونه اولیه بازی آغاز شده بود، اما ۲۳ بازبینی قبل از ارائه نهایی طرح بازی به مدیریت ارشد Sony Interactive Entertainment صورت گرفت.
حدود یکسوم از مدت زمان توسعه Astro Bot به مرحله نمونهسازی اختصاص یافت. در این مرحله، Team Asobi صرفاً به دنبال این بود که آیا ایده بازی سرگرمکننده است یا خیر. این فرآیند شامل آزمون و خطای زیادی میشد تا گیمپلی مشخص شود. هر یک از مراحل بازی با هدف منحصربهفرد بودن طراحی شدند و تیم توسعه از یک قانون ساده پیروی میکرد:
مکانیزمها نباید در سطوح مختلف تکرار میشدند. علاوه بر این، عناصری که بیش از حد کاربردی در نظر گرفته میشدند، حذف شدند.
Team Asobi در طول فرآیند طراحی قصد داشت عنوانی خلق کند که «حس یک اسباببازی» را انتقال دهد. یکی از اسلایدهای ارائه شده نشان داد که Astro Bot در مجموع تنها ۱۲.۵ دقیقه صحنه سینمایی دارد و اکثر زمان بازی (دقیقاً ۹۸.۳٪) کنترل را در اختیار بازیکن قرار میدهد.