پلی استیشن به موفقیت نینتندو سوییچ ۲ واکنش نشان داد

گیم فا/ در یک جلسه پرسش و پاسخ با سرمایهگذاران، یکی از مدیران سونی به موفقیت رو به رشد کنسول نینتندو سوییچ ۲ پس از عرضه و تاثیرش بر پلی استیشن واکنش نشان داده است.
نینتندو با کنسول سوییچ ۲ به یک موفقیتی بزرگ دست یافته و بیش از ۳.۵ میلیون دستگاه را در سراسر جهان به فروش رسانده است. با توجه به اینکه سوییچ ۲ توانسته با کمک ناشران ترد پارتی در میان نسل جوان محبوبیت بیشتری به دست آورد، بسیاری از سرمایهگذاران نگران تأثیر آن بر پلی استیشن هستند.
در یک جلسه پرسش و پاسخ با سرمایهگذاران، هیدهآکی نیشینو، رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی تعاملی سونی، به سوالاتی درباره چالشهای ایجاد شده توسط سوییچ ۲ برای پلی استیشن پاسخ داد. نیشینو اظهار داشت وجود یک کاتالیزور (کنسول سوییچ ۲) در بازار برای کل صنعت مفید است. او همچنین افزود که محصول جدیدی مانند سوییچ ۲ میتواند هیجان تازهای در صنعت ایجاد کند.
نیشینو توضیح داد استراتژی پلی استیشن با نینتندو سوییچ ۲ متفاوت است. محصولی مانند پلی استیشن ۵ برای تجربههای عمیق و همهجانبه طراحی شده است و دارای لوازم جانبی خاصی مانند دستههای دوالسنس است. نیشینو افزود:
عملکردی در سطح PS5 برای ایجاد تجربهای عالی روی صفحه نمایشگرهای بزرگ ضروری است. پلی استیشن از این طریق میتواند تجربهای منحصر به فرد برای مخاطبان ایجاد کند.
نیشینو همچنین درباره استراتژیهای جدید ناشران صحبت کرد که به سمت چندپلتفرمی شدن حرکت میکنند، تا بازیها روی پلتفرمهای بیشتری اجرا شوند. به گفته او، هدف پلی استیشن این است بهترین مکان برای تجربه و انتشار بازیها باشد.
در مورد جذب مخاطبان جوانتر، هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن، گفت محتوای اختصاصی پلی استیشن اکنون توانسته دامنه وسیعتری از مخاطبان را جذب کند. به گفته او فهرست بازیهای انحصاری این پلتفرم شامل آثاری مانند Marvel Spider-Man موفق شده طیف وسیعی از بازیکنان جوان و قدیمی را به خود جذب کند.