بازی The Outer Worlds 2 بسیار بزرگتر و عمیقتر از نسخه اول خواهد بود

گیم فا/ در حالی که به انتشار The Outer Worlds 2 نزدیک میشویم، لئونارد بویارسکی، سرپرست بخش خلاقیت استودیوی Obsidian Entertainment، درباره نقش تیم کین، خالق سری Fallout، در توسعه این بازی صحبت کرده است.
در مصاحبهای با مجله Edge، بویارسکی اعلام کرد که کِین دیدگاههای خود را درباره آینده سری The Outer Worlds با او به اشتراک گذاشته و هر دوی آنها قصد داشتند بازی دوم را «بسیار بزرگتر و عمیقتر» بسازند. بویارسکی درباره نسخه اول گفت:
ما دنیای بازی را ساختیم اما تنها بخش کوچکی از آن را نشان دادیم. برنامه من همیشه این بود که اگر شانس ساخت دنباله را داشته باشیم، بازی را بسیار گستردهتر و عمیقتر کنیم. به دلیل محدودیتهای زمانی و منابع، مجبور شدیم تصمیمهایی بگیریم که بازی اول کوتاهتر و سادهتر شود. از بسیاری جهات، The Outer Worlds 2 رویایی که هنگام ساخت نسخه اول داشتیم را به حقیقت تبدیل میکند.
او درباره اهمیت حفظ ریتم داستان بدون تداخل در تجربه بازیکنان گفت:
هسته اصلی برای من همیشه داستان، دنیا و روایت بوده و بسیار مهم است که داستان مانع تجربه عالی بازیکن با شخصیتش نشود. فکر نمیکنم این موضوع با پیشرفت فناوری تغییر کند.
برندون آدلر، کارگردان خلاق بازی، درباره آزادی عمل بازیکنان در ساخت شخصیت و سبک بازی توضیح داد:
در یک RPG با این مقیاس، سیستمهای بسیار پیچیدهای خواهید داشت. اگر مخفیکاری دوست دارید، میتوانید کاملاً روی آن تمرکز کنید. اگر به مبارزه علاقه دارید و میخواهید همه چیز را منفجر کنید، اصلاً نیازی به نگرانی درباره مخفیکاری نخواهید داشت. ما دوست داریم راههای متنوعی در اختیار بازیکنان بگذاریم، اما برای این کار باید مطمئن شویم که شروع ساده باشد و به تدریج پیچیده شود.
آدلر قبلاً نیز اشاره کرده بود که The Outer Worlds 2 امکان بازیابی کردن ساختار شخصیت (Respec) را ندارد. او توضیح داد این تصمیم برای ایجاد حس اهمیت انتخاب بازیکنان در ساخت شخصیت گرفته شده است:
در بسیاری از بازیها امکان respec نامحدود وجود دارد، اما در این صورت دیگر شما واقعاً در حال نقشآفرینی یک شخصیت نیستید؛ امروز یک قاتل حرفهای هستید، فردا یک مذاکرهکننده و بعد دوباره تغییر میکنید… این سبک بازی اشتباه نیست اما ما میخواهیم انتخابهای بازیکنان معنیدار باشند.
بازی The Outer Worlds 2 در تاریخ ۲۹ اکتبر (۷ آبان) امسال برای ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد