نماد آخرین خبر

حتی کارت گرافیک RTX 5090 هم نمی‌تواند بازی The Outer Worlds 2 را روی بالاترین تنظیمات اجرا کند

منبع
گيم فا
بروزرسانی
حتی کارت گرافیک RTX 5090 هم نمی‌تواند بازی The Outer Worlds 2 را روی بالاترین تنظیمات اجرا کند

گیم فا/ طبق گزارش‌ها، در بازی The Outer Worlds 2 اگر گذینه ری تریسنگ فعال شود، حتی با کارت گرافیک RTX 5090 و پردازنده Ryzen 7 9800X3D هم نمی‌توانید به نرخ فریم 60FPS برسید. البته با خاموش بودن قابلیت ری تریسنگ هم بازی عملکرد چندان خوبی ندارد. این عملکرد گرافیکی ضعیف شباهت زیادی به عملکرد فاجعه‌‌بار Borderlands 4 دارد.

با انتشار نسخه‌ جدیدی از یک عنوان AAA دیگر مبتنی بر موتور Unreal Engine 5، بار دیگر مسئله‌ بهینه‌سازی ضعیف در بازی‌های نسل جدید خبرساز شده است. طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی چندین تولید کننده‌ محتوا از جمله دنیل اوون، بازی The Outer Worlds 2 با مشکلاتی جدی در عملکرد مواجه است؛ مشکلاتی که شباهت زیادی به وضعیت نامطلوب عملکرد Borderlands 4 در روز عرضه دارد. یکی از چالش‌های اصلی بازی در بخش گرافیکی، مربوط به قابلیت ری تریسنگ است. بر اساس بررسی‌ها، حتی با استفاده از پردازنده‌ قدرتمند AMD Ryzen 7 9800X3D و کارت‌های گرافیک رده‌بالا، بازی در رزولوشن‌های پایین‌تر از 1080p نیز قادر به دستیابی به نرخ فریم ثابت 60FPS نیست.

این یوتیوبر عملکرد The Outer Worlds 2 را بر روی سه سیستم مختلف مورد بررسی قرار داده است. نخستین سیستم شامل Ryzen 5 5600X و GTX 1070 بوده و سیستم دوم نیز از همان پردازنده به‌ همراه کارت گرافیک RTX 3080 (12GB) استفاده می‌کند. در نهایت، بازی روی قدرتمندترین سیستم با ترکیب Ryzen 7 9800X3D و RTX 5090 مورد ارزیابی قرار گرفته است. دو سیستم نخست دقیقاً مطابق با حداقل و مشخصات پیشنهادی اعلام‌ شده در صفحه‌ رسمی استیم بازی هستند.

در هر دو سیستم مجهز به پردازنده‌ Ryzen 5 5600X، بازی حتی در پایین‌ترین سطح تنظیمات گرافیکی و با فعال بودن FSR Performance Mode (با رزولوشن داخلی 540p) نتوانست در مناطق شهری به نرخ فریم ثابت 30FPS دست یابد. جایگزینی کارت گرافیک GTX 1070 با RTX 3080 تا حدودی موجب بهبود عملکرد شد و نرخ فریم را به مرز 60FPS نزدیک کرد، با این حال بازی همچنان در حفظ پایداری نرخ فریم در تنظیمات پایین ناتوان بود.

تنها سیستمی که توانست عملکرد قابل‌ قبول و پایداری ارائه دهد، سیستم مجهز به Ryzen 7 9800X3D و RTX 5090 بود. این سیستم قادر بود با استفاده از DLSS Performance Mode (رزولوشن داخلی 1080p)، بازی را در بالاترین تنظیمات گرافیکی (بدون ری تریسنگ)، روی وضوح 4K و نرخ فریمی بالاتر از 60FPS اجرا کند. با این حال، اجرای بازی در وضوح 4K واقعی همراه با DLAA و بدون فعال‌سازی ری تریسنگ، نرخ فریم را تا محدوده‌ 45FPS تا 50FPS پایین می‌آورد. اما با فعال‌سازی قابلیت ری تریسنگ، عملکرد بازی به‌ صورت قابل‌ توجهی افت پیدا می‌کند. حتی در رزولوشن 1080p و با استفاده از DLSS Performance Mode (رزولوشن داخلی 540p)، ترکیب RTX 5090 و Ryzen 7 9800X3D باز هم قادر به دستیابی به نرخ فریم ثابت 60FPS نیست.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره