با فعالیت نظام ردهبندی سنی اسرا انجام شد: کاهش187 بازی رایانهیی آسیبرسان
بروزرسانی
به گزارش سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، معاونت ارتباطات بنياد ملي بازيهاي رايانهيي اعلام کرد: بازي و به تبع آن اثرات فرهنگي و اجتماعي بر جامعه و افراد، ضرورت توجهي خاص بر اين رسانه جديد و فراگير بخصوص در ميان جوانان را طلب ميکند که تأکيدات و رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب وظيفه نهادهاي فرهنگي بويژه بنياد ملي بازيهاي رايانهيي را به عنوان متولي اين امر مضاعف کرده و از اين حيث يکي از برجستهترين ضرورت هاي ابتدايي شکلگيري صحيح فرهنگ بازي در جامعه، پرداختن به مساله ردهبندي سني بازيها بوده که اين مهم در اين بنياد برعهده سازمان اسرا است.
پس از تشکيل سازمان ردهبندي سني بازيهاي رايانهيي اسرا و تدوين آن، اين سازمان چندين طرح مطالعاتي در خصوص ردهبندي سني بازيها انجام داد که از آن جمله ميتوان به تعيين گروههاي سني، تعيين محتواهاي آسيبزا، تعيين مناسبترين محتوا براي هر گروه سني و... اشاره کرد که به موازات اين پژوهشها، فرآيند اجرا نيز شروع به فعاليت کرد و ردهبندي بازيها کليد خورد.
پس از انجام چندين ماه کار اجرايي در سازمان اسرا و آشکار شدن نواقص و کاستيهاي موجود درمعيارها و محتواهاي آسيبرسان بازيها، اين سازمان پژوهشهاي خود را در ارتباط با ايجاد يک نظام ردهبندي بومي و مطابق با فرهنگ ايراني - اسلامي در سه بخش پژوهشي پيگيري کرد.
سازمان اسرا در جهت اين پژوهشها، با کمک تعدادي از استادان برجسته و معتبر روانشناس، جامعهشناس و علومديني و با استفاده از روشهاي کيفي، بخصوص روشهاي ميداني جمعآوري اطلاعات، نواقص اين نظام ردهبندي را، با رويکردي از درون، شناسايي کرده و پس از جمعآوري پيشنهادهاي اصلاحي دستاندرکاران، براساس مدلها و اسناد پژوهشي که در بخش اول و دوم، طراحي و ايجاد شده بود، ويرايش جديد نظام ردهبندي سني بازيهاي رايانهاي را دربخش سوم پژوهشي را تدوين کرد که اين بخش در حال اجرايي شدن است.
همچنين دربخش سوم طراحي نظام ردهبندي سني بازيها، تعداد محتواهاي آسيبرسان از 187 محتوا کاهش پيدا کرده و دقيقتر و قابل حصولتر شده و محتواها براساس شدت و ميزان آسيبي که برروي گيمر(کاربر) مي گذارد مورد بررسي قرار ميگيرند.