نماد آخرین خبر

پلاتینیوم گیمز روی پروژه جدیدی کار می کند؛ آیا بایونتا ۳ در دست ساخت است؟

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
ديجياتو/ اخيرا، ۴Gamer يک مصاحبه بسيار بلندبالا با ۱۵۰ بازي ساز ژاپني منتشر کرد که در آن، هر کدام نقشه راه سال ۲۰۱۵ و فراتر را اعلام کردند. برخي، از پروژه هاي جديد خود در اين سال رونمايي خواهند کرد و برخي ديگر پروژه هاي از پيش معرفي شده را عرضه مي کنند. اما در اين بين نام پلاتينيوم گيمز مي درخشيد، استوديويي که بايونتا ۲، يکي از بهترين بازي هاي سال ۲۰۱۴ را به بازار عرضه نمود. آکيکو کورودا، يکي از افراد کليدي اين استوديو بوده که ۴Gamer با وي مصاحبه کرده است. در زير متن دقيق صحبت هاي کورودا را مي خوانيد: من کار روي پروژه بعدي را آغاز کردم اما به نظر مي رسد که بعدا خبر آن اعلام خواهد شد. در هر صورت، من فکر مي کنم جالب خواهد بود اگر چيزي مرتبط با بايونتا در سال ۲۰۱۵ عرضه شود، پس توجه بيشتري به ادامه بايونتا داشته باشيد. در ادامه مطلب بيشتر پيرامون اين داستان مي خوانيم. کارگردان بايونتا ۲، هاشيموتو يوسوکه هم اخيرا در ارتباط با پروژه اي جديد صحبت کرده بود، اما گنگ تر و نامفهوم تر از کورودا. در هر صورت، ديدن يک بايونتا جديد مي تواند جذاب باشد، مخصوصا حالا که نسخه دوم اين بازي بسيار موفق عمل کرده اما فروش خوبي در بازار نداشته است. هيدکي کاميا، مدير اين استوديو مي گويد نه به امتيازات اهميت مي دهد و نه به ميزان فروش. تا زماني که همان تعداد اندک از بازي هايش لذت ببرند، اين استوديو به ساخت بازي ادامه خواهد داد. اگرچه، مشخص نيست که منظور کورودا چيست. آيا بايونتا ۳ خواهد بود يا يک بسته الحاقي؟ يا شايد حتي ورژني از بازي براي کنسول هاي اکس باکس وان و پلي استيشن ۴٫ شايد هم يک بايونتا براي ۳DS؟ هيچ چيز از اين استوديو بعيد نيست. صبر کنيد، بايونتا براي پي سي چطور؟ نينتندو بسيار به اين بازي اهميت داده و بعيد نيست که بخواهد آينده سري را از آن خود کند. يک بايونتا نصفه و نيمه با گيم پلي و کاراکترهاي متفاوت مي تواند جالب باشد و ليست انحصاري هاي Wii U در سال ۲۰۱۵ را پر بارتر از گذشته کند. تصور کنيد نينتندو، اين بايونتا جديد را با Wii U باندل کرده و سبب فروش بالاي کنسول و بازي شود. سال ۲۰۱۵، نينتندو سلاح قدرتمندي به نام The Legend of Zelda را در اختيار دارد. پروژه جديد شيگريو مياموتو را هم که کنار آن قرار دهيم، نينتندو مي تواند اواخر ۲۰۱۵ طوفان به پا کند. يک بايونتا جديد بسيار کارآمد خواهد بود تا Wii U در بازار، فروش منصفانه اي داشته باشد. البته نبايد فراموش کرد که تبليغات براي بايونتا ۲ به حد کافي نبود و نينتندو در اين يک مورد کم کاري کرد اما اين اشتباه اگر با بايونتا بعدي تکرار نشود، هم نينتندو شرايط مطلوبي خواهد داشت و هم پلاتينيوم گيمز بزرگ تر از گذشته خواهد شد. انتشار بايونتا ۲ براي کنسول هاي ديگر هم نظريه ديگري است که بايد به آن توجه کرد. اين اتفاق تقريبا غير قابل انتظار است اما جنبه هاي مثبت بسياري دارد. از يک سو، بايونتا ۲ بدون شک بهترين بازي امسال در سبک Hack ‘n Slash بود و از طرفي نامزد اصلي جايزه GOTY. اين بازي در انحصار کنسول Wii U بود و دارندگان اکس باکس وان و پلي استيشن ۴ از آن بي بهره بودند. انتشار بازي براي پلتفرم هاي ديگر، چندان به سود نينتندو نخواهد بود اما قطعا گيمرهاي بيشتري شاهکار پلاتينيوم گيمز را بازي مي کنند. Scalebound، بازي جديد پلاتينيوم گيمز هم در انحصار اکس باکس وان است. مشخص نيست که سياست اين استوديو در ساخت بازي انحصاري چيست اما تا به حال ديده نشده که پلاتينيوم گيمز عنوان ضعيفي توليد کند. چه عناويني در سال ۲۰۱۵ از هيدکي کاميا و همکارانش خواهيم ديد؟ مشخص نيست، اندکي بيشتر بايد منتظر ماند.