ايسنا/ مسوولان مخابرات کشور از تلاش براي کاهش زمان رفع خرابي تلفن ثابت خبر دادهاند با اين وجود همچنان برخي مردم گلايههاي متعددي در اين زمينه دارند.
پيش از اين هنگام خرابي تلفن، مشترکان تلفن ثابت با مرکز 17 تماس گرفته و در مدت زماني نه چندان طولاني مشکل آنها برطرف ميشد، اما طي ماههاي گذشته مدتي است که ديگر حل مشکلات تلفن ثابت به راحتي امکانپذير نيست و گاهي تا دو هفته يا بيشتر زمان ميبرد.
در پيگيري بيشتر اين موضوع از طريق برخي مراکز مخابراتي اينگونه اعلام ميشود که واگذاري اين بخش به پيمانکاران خصوصي باعث افزايش زمان رفع خرابيها شده است.
البته شرکت مخابرات معمولا ليستي از مناطقي که احتمال اختلال در آنها وجود دارد به همراه مدت زماني که ممکن است اين اختلال به طول بينجامد را از طريق سايت خود اطلاعرساني ميکند اما مساله آن است که در موارد متعدد و به شکل موردي مشترکان در زمينهي تلفن ثابت خود با مشکلاتي مواجه ميشوند که براي برطرف کردن آنها گاهي چند هفته زمان صرف شده و فردي پاسخگوي درست مشترکي نيست.
از سوي ديگر در موارد متعدد با قطع شدن خط تلفن، اينترنت افراد هم دچار مشکل و قطعي ميشود و اين موضوع دردسرهاي دو چندان را براي مشترکان ايجاد ميکند.
پيش از اين در اين زمينه مدير عامل مخابرات استان تهران در گفتوگويي با ايسنا اظهار کرد: بهطور کلي در مخابرات استان تهران يک اداره کل به نام فناوري اطلاعات تشکيل دادهايم تا بتوانيم زيرساختهاي IT را براي پاسخگويي مناسب به مشترکان فراهم کنيم که يکي از اين موارد هم مرکز 17 است.
عليرضا صيدي ادامه داد: در واقع هدفگذاري ما آن است که مشترک نبايد براي خرابي بيش از چند ساعت در صف بماند، مگر اينکه بحث ويژه و خاصي باشد که نياز به تغيير شبکه يا مسائلي از اين دست دارد.
وي در ادامه درباره بينتيجه ماندن چندين روزه تماس برخي مشترکان با مرکز 17 اظهار کرد: اين نکته و منتظر ماندن مردم در اين حد را قبول ندارم.
در عين حال بنابر اعلام روابط عمومي شرکت مخابرات استان تهران، ميانگين انتظار افرادي براي پاسخگويي و برطرف سازي مشکل از سوي مرکز 17 حدود هشت ساعت اعلام شده است. با اين وجود همچنان مشترکان از طولاني شدن روند رفع اختلالات تلفن ثابت گلايههاي متعددي دارند.