نماد آخرین خبر

پیغام های خطای دستور پینگ

منبع
بروزرسانی
پیغام های خطای دستور پینگ
خوارزمي/ پينگ يک ابزار مديريت شبکه کامپيوتري است که براي تست قابليت دسترسي يک هاست در يک شبکه مبتني بر IP و اندازه گيري زمان رفت و برگشت پيام هاي فرستاده شده توسط آن هاست به کامپيوتر مقصد استفاده مي شود. پينگ با ارسال بسته هاي درخواست اکو تحت پروتکل پيامي کنترل اينترنت (ICMP) به هاست هدف و انتظار براي پاسخ ICMP کارش را انجام مي دهد. در اين فرايند زمان رفت و برگشت اندازه گيزي مي شود و سوابق بسته هاي گم شده ثبت مي شوند. ping سپيداکس امروز به شرح اين پيغام ها و معنايشان پرداخته است. Bad IP address آدرس IP به اشتباه در خط فرمان نوشته شده است. ممکن است نقطه هاي بين مقادير دسيمال جا افتاده باشند و يا اعداد به اشتباه تايپ شده و در رنج مورد نظر (۰-۲۵۵) نباشند. راه حل: IP وارد شده را دوباره بررسي کنيد. TTL expired during reassembly مقدار TTL معرف ماکسيمم گامهايي است که يک بسته مي تواند بردارد تا به مقصد نهايي برسد. در صورتي که اين تعداد گام برداشته شود اما بسته مقصدش را پيدا نکند از شبکه حذف مي شود. در واقع اين عدد تعداد حد اکثر روترهايي است که يک بسته در طول مسيرش به مقصد نهايي مي تواند از آنها گذر کند. پس اگر با اين پيغام خطا رو برو شديد به اين معناست که مقدار TTL شما براي رسيدن به کامپيوتر مقصد از حد انتظار کمتر است. راه حل: براي حل اين مشکل به همراه دستور Ping از پارامتر i- استفاده کنيد تا مقدار TTL افزايش داده شود. TTL expired in transit اين پيغام نيز مانند پيغام قبلي بيانگر مقدار کم TTL مي باشد و به همان روش قبل حل مي شود. No resources اين پيغام کاملاً واضح است و در بيشتر موارد به علت کم آوردن حافظه RAM نمايش داده مي شود. راه حل: تعدادي از برنامه هايي که نياز نداريد را ببنديد و دوباره تلاش کنيد. اگر باز هم کار نکرد، کامپيوترتان را ريبوت کنيد. بعد از اين کار مشکل برطرف مي شود. request timed out وقتي از کامپيوترتان يک کامپيوتر راه دور را پينگ مي کنيد و پاسخي دريافت نمي کنيد، اين پيغام را مشاهده مي کنيد. به عبارت ديگر پيغام خطاي “زمان درخواست پايان رسيده است” مي گويد که زمان فرمان پينگ به پايان رسيده است، چرا که هيچ پاسخي از هاست مقصد وجود ندارد. دلايل زيادي از قبيل مشکلات مربوط به اتصال به شبکه، مسدود بودن مسير توسط فايروال و غيره وجود دارند که مي توانند باعث نمايش اين پيغام شوند. راه حل: براي حل مشکل تمام شدن زمان درخواست مراحل زير را دنبال کنيد: ۱- هاست محلي را پينگ کنيد: اولين گام براي حل اين مشکل پينگ کردن هاست محلي و بررسي پيغام دريافتي از آن مي باشد. پس ۱۲۷.۰.۰.۱ را پينگ کنيد و اگر پاسخ درست دريافت نکرديد مراحل زير را انجام دهيد: الف- فايروال را غير فعال کنيد و دوباره مرحله قبل را امتحان کنيد: تنظيمات اشتباه در فايروال مي تواند باعث بروز اين مشکل شود. ب- TCP/IP را Uninstall و دوباره Reinstall کنيد: براي انجام اين کار مراحل زير را انجام دهيد: - بر روي Start کليک کنيد و به Control panel برويد. - Network and Dial-up Connections يا Network and Sharing Center را باز کنيد. - Local Area Connection را باز کنيد و بر روي Properties کليک کنيد: local-area-connection - ورژن مورد نظر از TCP/IP را انتخاب کنيد و بر روي دکمه Uninstall کليک کنيد. بعد از اين کار کامپيوترتان نياز به ريبوت دارد. - بعد از ريبوت به همان مسير قبلي برويد و اين بار دکمه install را بزنيد و دوباري کامپيوتر را ريبوت کنيد. ج- Default Gateway را پينگ کنيد: اگر از default gateway پيغام Request Timed Out را دريافت کرديد، بايد دستگاه هاي موجود در شبکه از قبيل مودم و روتر را از برق کشيده، چيزي حدود ۳۰ ثانيه صبر کنيد و دوباره آنها را وصل کنيد. اگر default gateway به پينگ شما پاسخ داد اما باز هم در جواب پينگتان از يک هاست خاص پيغام Request Timed Out را دريافت کرديد مشکل شما مي تواند يکي موارد زير باشد: - هاست مقصد از کار افتاده است. - هاست مقصد از کار نيفتاده اما مسير برگشت به کامپيوتر شما مسدود است. - فايروال نصب شده بر روي کامپيوتر مقصد در خواست هاي ICMP را مسدود کرده است. destination host unreachable اين پيغام خطا حاوي اين پيام است که درخواست پينگ کامپيوترمان نمي تواند مسيري به آدرس IP مقصد (هاست مقصد) پيدا کند و به اين معناست که بسته فرستاده شده از کامپيوتر شما با موفقيت به شبه مقصد رسيده است اما remote gateway موفق به پيدا کردن هاست مقصد نشده است و در نتيجه در پاسخ پيغام Destination host unreachable را ارسال کرده است. دليل اصلي اين خطا مي تواند نبودن مسيري براي هاست مورد نظر در remote gateway و يا وجود اشتباه در جدول مسيرها (routing table) باشد. اگر هاست مقصد در زماني که بسته ارسال مي شود خاموش باشد هم امکان دريافت اين پيغام وجود دارد. شما ممکن است اين خطا را در مواقعي که هاستي از subnet خودتان را پينگ مي کنيد هم دريافت کنيد. زيرا در اين حالت کامپيوتر شما يک درخواست ARP را براي آدرس MAC هاست مقصد ارسال مي کند و اگر آن هاست در شبکه نباشد، شما اين پيغام را دريافت مي کنيد. دليل آن اين است که بدون کامل شدن درخواست ARP اکوي ICMP نمي تواند ارسال شود. دلايل دريافت پيغام در دسترس نبودن هاست مقصد: ۱- بسته پينگ شبکه مقصد را پيدا مي کند اما موفق به پيدا کردن هاست مقصد نمي شود. ۲- مشکل در Packet Routing در Remote gateway 3- امکان خاموش بودن هاست مقصد ۴- مشکل در ارتباط اينترنتي راه حل: ۱- مطمئن شويد که تنطيمات هاست محلي درست مي باشد. ۲- مطمئن شويد که کامپيوتر مقصد روشن است. ۳- فايروال را غيرفعال کنيد و دوباره تست کنيد. ۴- دستور tracert را براي آدرس IP مقصد اجرا کنيد و محل مشکل را پيدا کنيد. destination net unreachable پيغام خطاي Destination Net Unreachable گوينده اين است که درخواست پينگي که توسط کامپيوتر شما ارسال شده است، موفق به پيدا کردن مسيري به شبکه مقصد نشده است. هنگامي که شما يک آدرس IP را از کامپيوترتان پينگ مي کنيد، بسته هاي پينگ به default gateway ارسال مي شوند. اين وظيفه default gateway است که اين بسته ها را به مقصد درستي ارسال کند. اگر default gateway تان مسيري براي مقصد مورد نظر پيدا نکند شما پيغام “Destination net Unreachable” را دريافت مي کنيد. اين اتفاق در دو حالت ممکن است: ۱- اگر مسير منتهي به شبکه مورد نظر مسدود باشد. ۲- و يا آدرس مورد نظر در جدول مسيرهاي default gateway ليست نشده باشد. دلايلي که باعث نمايش اين پيغام مي شوند عبارتند از: ۱- بسته پينگ نمي تواند شبکه مقصد را پيدا کند. ۲- مشکل مسير يابي بسته ۳- امکان بسته بودن مسير شبکه مقصد ۴- استفاده از Routing table قديمي راه حل: مراحل برطرف کردن خطاي ”Destination net Unreachable” به قرار زير است: ۱- برق مودم را قطع کنيد: البته اين راه حل استانداردي نيست، اما در بعضي موارد جواب داده است. وقتي برق مودم را قطع مي کنيم و بعد از چند لحظه دوباره آن را به برق وصل مي کنيم، جدول مسيريابي قديمي پاک مي شود. ۲- تنظيمات local host را پاک کنيد و مطمئن شويد که به درستي انجام شده اند. ۳- default gateway را بررسي کنيد. ۴- Firewall را غير فعال کنيد و دوباره بررسي کنيد. ۵- جدول مسير يابي را ريفرش کنيد و دوباره پينگ کنيد. ping; transmit failed, error code 10045 انتقال بسته به مشکل خورده است. راه حل: کاري که براي حل اين مشکل مي کنيم اين است که: ۱- Firewall را بر روي کامپيوترتان غير فعال کنيد. پ ۲- Winsocket reset را اجرا کنيد و مشکل را دوباره بررسي کنيد. براي اجراي Winsock reset دستور “netsh winsock reset” را در command prompt تايپ کنيد و enter بزنيد. ۳-TCP/IP را از کامپيوترتان پاک کنيد. براي پاک کردن TCP/IP دستور “netsh int ip reset c:cp.txt” را در command prompt تايپ کنيد و enter بزنيد. ۴- کامپيوترتات را ريبوت کنيد. PING: transmit failed, error code 65 – ZoneAlarm effect اين خطا بيشتر در کامپيوترهايي که ZoneAlarm بر روي آنها راه اندازي شده است نمايش داده مي شود. اين خطا به اين صورت است که وقتي ما کامپيوتري را پينگ مي کنيم پيغام خطاي error code 65 را دريافت مي کنيم و فرايند پينگ ناتمام مي ماند و پيغامي به شکل زير نمايش داده مي شود: c: ping google.com PING: transmit failed, error code 65 PING: transmit failed, error code 65 PING: transmit failed, error code 65 PING: transmit failed, error code 65 بر اساس گفته هاي پشتيباني مايکروسافت شرايط عمده براي بروز اين خطا عبارتند از: ۱- مشخصه Internet Connection Sharing (ICS) در حالت فعال قرار دارد. ۲- نرم افزار Firewall از Zone Labs بر روي کامپيوتر راه اندازي شده است. ۳- نرم افزار فايروال ZoneLabs به درستي براي ICS تنطيم نشده است. راه حل: مراحل عمده برطرف کردن خطاي transmit failed, error code 65 به قرار زير است: ۱- ZoneAlarm را غير فعال کنيد و دوباره امتحان کنيد. ۲- سرويس هاي همزمان با Startup را غيرفعال کنيد. براي شروع سرويس هاي startup غير ضروري را غيرفعال کنيد و دوباره امتحان کنيد. ۳- ZoneAlarm را از روي کامپيوترتان پاک کنيد و دوباره راه اندازي کنيد. Hardware error اين امکان وجود دارد که شما بعد از پينگ خطاي Hardware error را دريافت کنيد. دليل ممکن براي hardware error در هنگام پينگ مي تواند قطع شدن کابل يا از کار افتادن کارت شبکه باشد. راه حل: راه حل پيشنهادي براي خطاي سخت افزاري پينگ به شرح زير است: ۱- کابل شبکه را کشيده و دوباره وصل کنيد. ۲- کابل شبکه را تعويض کنيد. ۳- کارت شبکه را عوض کنيد و دوباره امتحان کنيد. Transmission Failed Error Code 31 دليل ممکن براي اين خطا خراب شدن درايور Ethernet adapter نصب شده بر روي کامپيوترتان مي باشد. راه حل: براي حل آن، شما بايد درايور نصب شده را پاک کنيد و کامپيوترتان را ريبوت کنيد. بعد از ريبوت بايد دوباره درايور مربوطه را نصب کنيد. که مراحل آن به شرح زير است: ۱- بر روي my computer کليک راست کنيد. ۲- بر روي properties کليک کنيد. ۳- به تب hardware برويد. ۴- بر روي Device Manager کليک کنيد. ۵- درايور مربوطه را Uninstall کنيد و کامپيوتر را ريبوت کنيد. حالا نياز داريد تا درايور Ethernet adapter را دوباره نصب کنيد. به يکي از دو روش زير عمل کنيد: ۱- آخرين درايور Ethernet را دانلود کنيد. ۲- بر روي Ethernet adapter در Device manager کليک راست کنيد (ممکن است به رنگ زرد در آمده باشد) و Install driver را کليک کنيد. اينها مواردي بودن که امکان برخورد با آنها بيشتر است… در صورتيکه که با پيغام خطاي ديگري روبه رو شديد، در بخش کامنت ها آن را مطرح کنيد تا سپيداکس آن را در همين بخش اضافه کند.