راهاندازی پروژه آزمایشی خدمات ابری در بازارهای اصلی آفریقا
بروزرسانی
ايسنا / رايانش ابري (Cloud Computing) که نوآوري جديدي در فضاي فناوري اطلاعات است، ميزباني خدمات را در اينترنت ارائه ميکند. اين امر امکان ارائه خدمات ارتباطي را فراهم کرده و کاربران را قادر ميسازد تا از هر کجا و در هر زمان از راه دور به خدمات مجازي دسترسي داشته باشند.
مدل واسط خدمات ابري، دسترسي به خدمات را متمرکز کرده و در آن شخص ثالث (در اين مورد امتيان)، به عنوان تنها نقطه تماس مشتريان عمل خواهد کرد. اين امر باعث تسهيل امور اداري شرکتها خواهد شد که در آن به جاي ارتباط با چندين ارائه کننده خدمات تنها با يک ارائه کننده سروکار خواهند داشت.به گفته فرهاد خان، مدير اجرايي کسبوکار شرکتي گروه امتيان، اين پروژه آزمايشي در شش بازار امتيان در آفريقا اجرا خواهد شد. اين بازارها عبارتند از کامرون، ساحل عاج، غنا، نيجريه، اوگاندا و آفريقاي جنوبي.واحد کسبوکار امتيان تعدادي از بنگاههاي متوسط و کوچک را در اين بازارها براي آزمايش محصولات و خدمات ابري خود شناسايي کرده است. از ابر امتيان در بنگاههاي متوسط و کوچک در آفريقا استفاده خواهد شد تا بتوان با پيشنهاد بستههاي سفارشي فناوري اطلاعات و ارتباطات به مشتريان، هزينه انجام کسبوکار آنان را کاهش داد.به عقيده فرهاد خان دنياي کسب و کار در حال تغيير است و متعاقباً روش فعاليت بنگاههاي اقتصادي نيز بايد تغيير کند. «چالش خاصي که کسبوکارهاي متوسط و کوچک در آفريقا با آن روبرو هستند، هزينه بالاي نرمافزارها و سختافزارهاي انفورماتيک است. اين هزينه شامل حق پروانه نيز خواهد بود. هدف از خدمات ابر امتيان آن است که اين هزينهها را براي بنگاههاي متوسط و کوچک به حداقل رسانده و همزمان بهرهوري و کارايي آنها را نيز بهبود بخشيد».
دوره آزمايشي با مشتريان منتخب از فردا آغاز خواهد شد و تا پايان ژانويه 2013 ادامه خواهد يافت. شرکتهايي که در اين پروژه حضور يافتهاند، به صورت خودکار به مجموعه متنوعي از خدمات ابري امتيان دسترسي پيدا خواهند کرد. اين خدمات شامل ميز کار، ايميل کمهزينه و نرمافزار ترکيبي Mozypro، خدمات پشتيباني براي مديريت کارآمد فايلها و سرورها و ويدئو کنفرانس هميشه در دسترس دايلکام است.اين مجموعه همچنين شامل نرم افزار امنيتي ضدويروس و ضد اسپم McAfee و Averiware براي نيازهاي اتوماسيون نيروهاي فروش، مالي، حسابداري و منابع انساني شرکت و SharePoint مايکروسافت است که ابزاري براي مشارکت کارکنان و بخشهاي مختلف ميباشد. همچنين ابزار مديريت ارتباط با مشتريان مايکروسافت (CRM) نيز قابل دسترس خواهد بود.
به منظور تسهيل دسترسي کاربران به اين خدمات، کاربران از اين امکان برخوردار خواهند بود تا با استفاده از اعتبار خود يا سرويس پول همراه امتيان، هزينه طرح ابر امتيان را پرداخت نمايند. پرداخت براي خدمات بر حسب واحد پول رايج کشور محل ارائه خدمات خواهد بود.
به عقيده فرهاد خان هدف از خدمات ابر امتيان آن است که براي مشتريان در بازارهاي منتخب، آرامش و همچنين ابزار مديريت کسبوکار با قيمت مناسب فراهم آيد.