سخت افزار/ شرکت Bandai Namco به عنوان يکي از فعال ترين شرکت هاي حاضر در صنعت بازي سازي شناخته مي شود که همواره آثار فراواني را در نمايشگاه هاي معتبر مرتبط با دنياي بازي هاي کامپيوتري در معرض ديد علاقه مندان قرار مي دهد. بر همين اساس اعضاي شرکت Bandai Namco در نمايشگاه Gamescom 2016 هم حضور فعالي يافته اند و يکي از آثاري که اعضاي اين شرکت با خود به نمايشگاه امسال آورده اند با نام Get Even شناخته مي شود. اثري که مي تواند نام خود را به عنوان يکي از بازي هاي خوب منتشر شده توسط شرکت Bandai Namco مطرح سازد.
البته بازي Get Even مدت ها قبل به علاقه مندان دنياي بازي هاي کامپيوتري معرفي شد و در ابتدا قرار بر اين بود که اين بازي حداکثر تا پايان سال گذشته در اختيار بازيبازان قرار گيرد. با اين حال مراحل ساخت بازي Get Even در سال گذشته به پايان نرسيد و با توجه به اطلاعات ارائه شده از اين بازي در نمايشگاه گيمز کام امسال به نظر مي رسد که تا پايان سال جاري ميلادي هم هيچ خبري از انتشار اين بازي نخواهد بود. با اين حال اگر برنامه هاي سازندگان بازي Get Even يعني اعضاي استوديو The Farm 51 و همچنين ناشر اين اثر يعني شرکت نامکو بنداي دوباره تغيير نيابد، علاقه مندان به اين بازي مي توانند در سال 2017 ميلادي شاهد انتشار اين اثر بر روي سه پلتفرم کامپيوتر هاي خانگي ، کنسول پلي استيشن 4 و کنسول اکس باکس وان باشند. بر اساس گفته هاي اعضاي استوديو The Farm 51 ، بازي Get Even بزرگ ترين پروژه اي است که آن ها در طول دوران فعاليت خود در اين استوديو در فرآيند توليد آن شرکت کرده اند و تکنيک هاي فني به کار رفته در فرآيند توليد اين بازي تا کنون در ديگر آثار ساخته شده به دست آن ها مورد استفاده قرار نگرفته است. از سوي ديگر بنا بر ادعاي سازندگان بازي Get Even ، اين بازي از داستان بسيار عميقي بهره مي گيرد که پايه و اساس آن بر مبناي تشخيص واقعيت از توهم و رويا بنا نهاده شده است. فرآيندي که تا کنون در هيچ کدام از بازي هاي ساخته شده به دست اعضاي اين استوديو شاهد وجود آن نبوده ايم.
در مجموع ساخت بازي Get Even مي تواند فرصت بسيار مناسبي براي اعضاي استوديو The Farm 51 (که تا اين لحظه چيزي نزديک به يک دهه است که به فعاليت در صنعت بازي سازي و ساخت بازي هاي کامپيوتري مختلف مشغول هستند) فراهم آورد تا بتوانند براي نخستين بار شايستگي هاي خود در امر توليد بازي هاي کامپيوتري قدرتمند را به اثبات رسانده و اعتباري دو چندان براي خود در صنعت بازي سازي دست و پا نمايند. در واقع در طول يک دهه فعاليت اعضاي استوديو The Farm 51 در صنعت بازي سازي، توليد اثر چندان شاخصي را از سوي آنان شاهد نبوده ايم و در اين ميان شايد بازي Necrovision را بتوان شاخص ترين اثر ساخته شده به دست اعضاي اين استوديو در طول دوران فعاليت حرفه اي شان لقب داد. اثري که در مجموع يک بازي متوسط به شمار مي رفت و در نهايت نتوانست نام خود را به عنوان يک بازي قدرتمند و به ياد ماندني در کارنامه ي کاري سازندگانش به ثبت برساند. بنا بر اين ساخت بازي Get Even فرصت خوبي براي اعضاي فعال در اين استوديوي لهستاني خواهد بود تا بتوانند پس از گذشت يک دهه بالاخره به تکامل مناسبي در امر طراحي و توليد بازي هاي کامپيوتري دست يابند.
با وجود اين که اکنون چيزي نزديک به دو سال است که از نخستين معرفي بازي Get Even به علاقه مندان دنياي بازي هاي کامپيوتري زمان مي گذرد، اما تا کنون اطلاعات بسيار اندکي از اين بازي در اختيار علاقه مندان به دنياي بازي هاي کامپيوتري قرار گرفته است. با اين حال در نمايشگاه گيمز کام امسال سازندگان و ناشر بازي Get Even مختصر اطلاعاتي را در رابطه با تم کلي اين اثر در اختيار علاقه مندان قرار دادند. بر اساس اين اطلاعات بازي Get Even از المان هاي سبک ترسناک در گيم پلي خود بهره مي برد و با توجه به مواردي نظير زاويه ي روايت اول شخص ، فضا سازي و نوع استفاده از موسيقي و صدا گذاري در بخش گيم پلي اين بازي، از برخي جهات به نخستين عنوان از سري F.E.A.R شباهت دارد. اگر چه اطلاعات چنداني از گيم پلي بازي Get Even در دست نيست اما وجود نکاتي نظير استفاده از اسلحه هاي گرم (مواردي نظير کلت يا مسلسل) در گيم پلي اين اثر براي مبارزه با دشمنان حاضر در محيط اين بازي قطعي به نظر مي رسد. قهرمان داستان اين اثر شخصي به نام کول بلک است که به ناگاه خود را در محيط يک آسايشگاه رواني متروکه سرگردان مي يابد؛ بي آن که چيزي از گذشته به ياد بياورد يا اين که بداند به چه منظوري در اين آسايشگاه رواني حضور دارد. در اين ميان تنها نکته اي که او به ياد مي آورد حضور دختر نوجواني در اين آسايشگاه است که بمبي به او متصل شده بود. بر اين اساس قهرمان داستان بازي Get Even يعني کول بايد با کند و کاو در گوشه و کنار آسايشگاه رواني کذايي از اين نکته با خبر شود که به چه دليلي در اين محيط حضور دارد و دختري که به بدن او بمب متصل شده بود کيست. سواي بخش داستان و گيم پلي بازي Get Even مي توان گفت که اين بازي در بخش فني نيز حرف هايي براي گفتن خواهد داشت. به اين معني که سازندگان بازي Get Even براي طراحي بخش شنيداري اين اثر از تکنيک Auro 3D استفاده کرده اند تا تجربه کنندگان اين بازي بتوانند خود را به نحو شايسته تري با محيط اين اثر و جو حاکم بر آن درگير نموده و در فضاي آن غرق شوند. به هر حال بازي Get Even با بهره گيري درست و مناسب از پتانسيل هايي که در بخش هاي مختلف اين اثر (از داستان گرفته تا گيم پلي و جنبه هاي تکنيکي) نهفته است مي تواند نام خود را به عنوان يکي از آثار قابل توجه سال آينده ي دنياي بازي هاي کامپيوتري مطرح سازد و بايد ديد که سازندگان اين بازي تا چه حد در انجام اين امر موفق عمل خواهند نمود.
مطالب جذاب، داغ و آموزشي فناوري اطلاعات در کانال تلگرامي «آي تي»