ديجياتو/ به نظر مي رسد که ديزني، يکي ديگر از کمپاني هاي مطرحي به شمار مي رود که قصد دارد توييتر را به يکي از زيرمجموعه هاي خود تبديل کند. در حالي که ديزني هنوز به صورت رسمي، قيمت پيشنهادي خود را اعلام نکرده اما وب سايت Bloomberg مي گويد اين کمپاني در حال همکاري با بانک آمريکا است تا توييتر را هرچه سريع تر قيمت گذاري کند.
هفته گذشته گزارش شد که گوگل، Salesforce.com و ورايزن از جمله کمپاني هايي هستند که نسبت به خريد توييتر تمايل نشان داده اند. در حالي که منابع گوناگون، تمايل ديزني به خريد توييتر را تاييد کرده اند، CNBC مي گويد که مايکروسافت هم بزودي به جمع مشتريان توييتر خواهد پيوست.
اگرچه در نگاه نخست، خريد توييتر از سوي ديزني ممکن است عجيب به نظر برسد، اما اين کمپاني تاريخچه اي طولاني در سرمايه گذاري روي رسانه هاي ديجيتالي مانند Hulu ،Vice و ديگر سرويس هاي استريم محتوي داشته است. علاوه بر اين، BAMTech که پشتيباني فني از محصولات شبکه تلويزيوني HBO را برعهده دارد نيز از جمله زيرمجموعه هاي ديزني به شمار مي رود.
گذشته از صنعت توليد فيلم و انيميشن، ديزني فعاليتي گسترده در تجارت شبکه هاي تلويزيوني کابلي نيز دارد و ESPN و ABC از جمله شبکه هاي متعلق به آن هستند؛ با اين همه، شکي نيست که بسياري از مشتريان جوان تر، شبکه هاي اجتماعي و رسانه هاي آنلاين مانند اسنپ چت و يوتوب را جايگزين سرويس هاي کابلي کرده اند. بنابراين توييتر که اخيراً استريم رويدادهايي چون بازي هاي NFL (ليگ فوتبال آمريکايي) را آغاز کرده، در طولاني مدت کمک شاياني به ديزني خواهد کرد.
از سوي ديگر، عقد قراردادي با ديزني به توييتر کمک مي کند تا اسقلال نسبي خود را حفظ کرده و سرمايه گذاران ديگر نگراني زيادي در رابطه با کاهش ارزش سهام توييتر و آينده آن نخواهند داشت. ضمناً جک دورسي، مديرعامل توييتر نيز به جمع هيئت مديره ديزني خواهد پيوست و اختيارات بيشتري در قبال همکاري هاي سازنده تر ميان دو کمپاني به دست خواهد آورد. در نهايت به گفته CNBC، فروش توييتر طي 30 الي 45 روز آينده نهايي خواهد شد؛ هرچند که کمپاني خريدار هنوز مشخص نيست.
مطالب جذاب، داغ و آموزشي فناوري اطلاعات در کانال تلگرامي «آي تي»