عليرغم اين که در دو روز اول انتشار اين محصول نقدهاي نسبتا تند و تيزي بر آن نوشته شده است اما همچنان مردم به خريد اين محصول علاقه نشان ميدهند. همزمان با فروش تبلت مايکروسافت، اين شرکت ويندوز 8 را نيز به فروش گذاشته است. Surface به نسخه Windows 8 RT مجهز است که براي کار روي تبلتها و گوشيهاي تلفن همراه هوشمند طراحي شده است. اين سيستمعامل برخلاف نسخههاي ديگر ويندوز 8، قابليت اجراي برنامههاي نسخههاي قبلي ويندوز را ندارد. به همين دليل در اولين روز انتشار Surface بسياري از منتقدان تعداد نرمافزارهاي موجود براي اين تبلت را کم تعداد خوانده و فروشگاه آنلاين نرمافزار مايکروسافت را در مقايسه با Google Play و App Store که رقباي اصلي آن هستند، ضعيف قلمداد کردهاند.
کيفيت مناسب قطعات به کار گرفته شده در بدنه Surface، اندازه مناسب صفحه نمايش (10.6 اينچ با نسبت 16:9)، کنتراست بالا و صفحه کليد فيزيکي 3 ميليمتري از مهمترين امتيازات اين تبلت و از دلايل محبوبيت اين محصول محسوب ميشود. در مقابل تعداد کم نرمافزارهاي موجود و فقدان GPS و 3G در اين تبلت، از ضعفهاي جدي آن است.
پيشبيني ميشود بعد از سرد شدن جو پر حرارت فعلي بازار، مايکروسافت براي فروش تبلت خود با مشکلات جدي روبه رو خواهد بود.
گفتني است شرکت مايکروسافت تبلت توانمند ديگري از همين خانواده را نيز آماده کرده است که تا 3 ماه ديگر به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد. اين تبلت توانمند که Surface Pro نام دارد، به يک پردازنده Core i5 نسل سوم و پيشرفتهترين نسخه از سيستمعامل ويندوز 8 مجهز است و احتمالا از منظر فني، بر تمام رقباي خود برتري کامل دارد.
Surface 32 و 64 گيگابايتي به ترتيب 600 و 700 دلار به فروش ميرسد.