ديجياتو/ واتس اپ امروز از نقشه هاي جديد خود براي آوردن خدمات پيام رساني اش به دنياي کسب و کارها خبر داد. در راستاي اين هدف، واتس اپ ابزار جديدي طراحي کرده که به کسب و کارها اجازه مي دهد تا از محيط پيام رسان براي ارتباط نزديک با مشتريان خود استفاده کنند.
تيم واتس اپ دو ابزار ويژه را براي کسب و کارها در نظر گرفته که فعلا مراحل تست را پشت سر مي گذارند. مورد اول ابزاري است که واتس اپ از آن با عنوان «يک اپليکيشن رايگان Whatsapp Business» ياد کرده که ظاهرا براي کسب و کارهاي کوچک و شرکت هاي در حال توسعه طراحي شده. اما از سوي ديگر ابزار دوم کسب و کارهاي بزرگ را هدف گرفته که البته خدماتش براي استفاده نيازمند پرداخت هزينه هستند.
واتس اپ دو ابزار براي کسب و کارها در نظر گرفته که فعلا مراحل تست را پشت سر مي گذارند
از جمله قابليت هايي که واتس اپ در اختيار کسب و کارها قرار مي دهد مي توان به ارسال نوتيفيکيشن هاي «زمان هاي پرواز، تأييد تحويل کالا و اطلاع رساني آپديت ها» به مشتريان اشاره کرد. بنابراين کسب و کارهايي مثل ايرلاين ها، بانک ها و فروشگاه هاي اينترنتي مي توانند مشتريان بالقوه قابليت هاي جديد واتس اپ باشند. واتس اپ در حال حاضر مشغول تست اين قابليت ها با کسب و کارهايي است که خواهان آن هستند، بنابراين تعامل با مشتريان تنها زماني ممکن مي شود که تيم توسعه دهنده اپ بازخوردهاي کافي را دريافت کرده باشد.
در انتها اشاره به اين موضوع هم بد نيست که کسب و کارها در واتس اپ مي توانند تيک حساب کاربري تأييد شده را هم دريافت کنند، قابليتي که البته بعضي کاربران در آخرين نسخه بتاي اين پيام رسان مشاهده کرده اند. همچنين واتس اپ اعلام کرده کاربران هر لحظه که بخواهند مي توانند حساب کاربري کسب و کارها را براي جلوگيري از ارسال پيام مسدود نمايند.
مطالب جذاب، داغ و آموزشي فناوري اطلاعات در کانال تلگرامي «آي تي»
بازار