وين فون/ فاصله ي زمين تا مريخ حدود 56 ميليون کيلومتر است. فاصلهاي که اين سال ها سري بازي COD از ريشه هاي خود گرفته بود حتي از اين هم بيش تر بود. سري محبوب modern warfare ما را بارها به آينده برده بود اما همچنان مي توانستيم ريشه هاي اين سري بازي، که سال ها بهترين بازي اکشن اول شخص بود را در آن ببينيم. داستان عالي، شخصيت پردازي هايي بسيار خوب که وقتي يکي از شخصيت ها در جنگ مي مُرد بازيکن واقعا ناراحت ميشد و با سربازان همزاد پنداري ميکرد. اکنون به سال 2017 رسيديم و پس از گذشت شش سال، COD دوباره آمده تا طرفداران قديمي خود را راضي کند.
مي توانيم، تاحالا انجام نمي داديم.
بازگشت call of duty به زمان جنگ جهاني دوم انتخاب هوشمندانهاي بود که قدرت شرکت سازنده را به رخ بکشد و صد البته بازي رقيب را به چالش بکشد. بازي battlefield 1 بخش داستاني قوياي نداشت و بيشتر قسمت آفلاينش براي آشنايي و آماده سازي بازيکن براي بخش آنلاين بازي بود.
سري WWII اين ايراد را برطرف کرد. وقتي منوي بازي را باز براي اولين بار باز ميکنيد دلتان نميآيد ابتدا سراغ بازي آنلاين برويد (هرچند از همان ابتدا شايد نتوانيد) و حتما به بخش سينگل پلير ميرويد تا از آن لذت ببريد. در اين بخش ميتوانيد، نيروي زميني پياده و تانک، نيروي هوايي و جاسوس بودن را تجربه کنيد. با اين کار سازنده هاي کالاف ديوتي به بتلفيلد ميگويند که ميتوانيم، تاحالا انجام نميداديم.
استراتژي بُکُش برو جلو؟ ديگر نه
هميشه در سري بازيهاي کالاف ديوتي، حداقل در اين پنج-شش سال اخير، استراتژي خاصي براي پيروز شدن در جنگ وجود داشت که امتحان کردن آن را در جنگ هاي واقعي که هيچ، در بازي هاي ديگر هم پيشنهاد نميکنيم. اين استراتژي را ما “استراتژي بُکُش بُرو جلو ميناميم” به اين صورت که بازي را روي آسان ترين سطح ممکن ميگذاريد و نشانهگيري خودکار را فعال ميکنيد، از آن به بعد فقط کافي است زماني که دشمن را ديديد دکمهي LT را نگه داشته، سپس RT را يک بار فشار دهيد تا دشمن از صفحهي روزگار محو شود. (البته ذکر کنم که حتما اگر با کنسول PS4 و پي سي اين بازي را انجام مي دهيد، دکمه هاي مربوط به آن دستگاه را فشار دهيد و دنبال کليد هاي RT و LT روي کيبورد يا دستهي پلي استيشن خود نباشيد.)
اما همه را گفتيم که بگوييم اين استراتژي حتي ديگر (حداقل فعلا) در سري کالاف ديوتي هم تاثير ندارد، حتي در آسان ترين سطح ممکن بازي و با روشن کردن نشانه گيري خودکار (Auto Aim) هم نمي توانيد همهي دشمنان را بهراحتي قلع و قمع کنيد. مثلا در يکي از مراحل بازي بايد صبر کنيد تا تيربار دشمن خشابش خالي شود و به پناهگاه بعدي برويد و صبر کنيد تا بتوانيد در موقعيت مناسب به تيربار دسترسي داشته باشيد.
درست انتخاب کن يا چيزي نميشود.
سبک بازي هاي انتخابي آن قدر در اين سال ها محبوب شده کهSledgehammer هم تصميم گرفته هرچند کم ولي اين سبک را در بازي خود جا بدهد. البته اين اولين باري نيست که چنين چيزي را در بازي هاي اکشن ميبينيم. اما تفاوتي در اين بازي وجود دارد. انتخاب شما تاثيري بر هيچ چيز ندارد. شايد شما را کمتر از سي ثانيه از بازي عقب بيندازد. هربار که شما انتخاب اشتباهي کنيد سربازان دشمن روي شما اسلحه ميکشند و پيغامي مبني بر اينکه “شما پوشش خود به عنوان جاسوس را فاش کرديد” وسط صفحه نشان داده ميشود و دوباره از چکپوينت قبلي بازي را شروع ميکنيد.
صدا. تصوير. داستان. آنلاين اگر بتوانيد.
صداگذاري و گرافيک مجموعهي کالاف ديوتي هميشه جزو بهترينها بوده اما چند سالي بود که اين سري در بخش داستاني از بقيه هم ردههاي خود مانند Wolfenstein عقب افتاده بود، امسال کالاف ديوتي سعي کرد علاوه بر آماده سازي بازيکن براي بخش آنلاين، در اين ساعت ها گيمر را در فضاي جنگ جهاني دوم، دوستي ها و دشمني هايش غرق کند.
اگر بتوانيد به خاطر سرورهاي ضعيف WWII و سرعت اينترنت، وارد بخش آنلاين بازي بشويد، فضاي پرهياهو و شلوغ جنگ جهاني دوم همچنان شما را همراهي ميکند و بعد از چند ساعت متوجه ميشويد که مدت ها است بدون اين که چشم از صفحه نمايش برداريد در حال بازي آنلاين هستيد. هشدار من را هم به عنوان يک قرباني جدي بگيريد، بخش آنلاين اين بازي اعتياد آور است.
نقاط قوت
مراحل مختلف در بخش آفلاين و مود هاي مختلف در بخش
گرافيک و صداگذاري بسيار
هوش مصنوعي قوي تر نسبت به نسخه هاي قبلي، حتي در ساده ترين درجه
شخصيت پردازي خوب
داشتن بخش دونفره ي آفلاين (offline Split screen)
نقاط ضعف
سرورهاي ضعيف بخش آنلاين (البته ممکن است با آپديت هاي مکرر اين مشکل برطرف
بخش داستاني
نبود گره و چالش در داستان
شما بازي COD:WWII را انجام دادهايد؟ نظرات خود در مورد بازي را با ما در ميان بگذاريد.
براي ديدن مطالب جذاب و داغ اين لينک را لمس کنيد ↓↓↓ :
«هدايت به کانال آي تي»
بازار