گجت نيوز/ اشتباه ايرانسل در فروش يک بسته اينترنتي با قيمت پايينتر و به دنبال آن، صفر کردن حجم بسته مشترکان، باعث اعتراض خريداران شده است. اما ماجراي قيمت اشتباه بسته اينترنتي ايرانسل از چه قرار بود؟
در روز اول مهرماه 1397 ايرانسل اشتباه عجيبي در فروش يک بسته اينترنتي مرتکب شد که در ادامه، حواشي و دردسرهايي را به وجود آورد. به تازگي پيامي در شبکههاي مجازي دست به دست شد که کاربران ميتوانند بسته اينترنتي 48 گيگابايتي 6 ماهه ايرانسل را با قيمت 12 هزار و 535 تومان خريداري کنند، در حالي که قيمت اصلي اين بسته اينترنتي ايرانسل 115 هزار تومان بوده است. در واقع ارزش اين بسته به جاي 1150000 ريال، معادل 115000 ريال درج شده بود که اين مبلغ در هنگام خريد به اضافه ماليات بر ارزش افزوده به 125350 ريال ميرسيد.
پس از اين اتفاق تعداد زيادي از مشترکان ايرانسل از فرصت استفاده کردند و بسته اينترنتي ايرانسل را خريداري و فعال کردند. ساعاتي بعد، مسئولان ايرانسل متوجه باگ موجود در سيستم فروش خود شدند و بدون اطلاع قبلي، علاوه بر حذف اين بسته، حجم اينترنت خريداران را صفر کردند و هيچ مبلغي را هم به آنها عودت ندادند.
مشترکان از اين اقدام ايرانسل به شدت عصباني هستند و ميگويند بستهي مذکور با اين قيمت به فروش رسيده و ما هم خريداري کرديم. حالا اين که بدون اجازه از حجم ما برداشته شود و پولمان هم برگردانده نشود از نظر اخلاقي درست نيست. بهتر بود اپراتور ايرانسل حداقل يک بيانيه صادر ميکرد يا از طريق پيامک اطلاع ميداد. حتي برخي کاربران ادعا ميکنند که آنها بستهاي که قيمت آن اشتباه شده بود را نخريدهاند و بستهي ديگري را فعال کرده بودند، اما حجم اينترنت آنها هم صفر شده است که البته فعلا مشخص نيست آيا اين ادعا نيز واقعيت دارد يا خير.
در هر صورت، واضح است که اين اتفاق بر اثر يک اشتباه محاسباتي در فروش بسته اينترنتي ايرانسل رخ داده و شرکت ايرانسل نيز اشتباه خود را با يک عمل نادرست ديگر يعني صفر کردن حجم اينترنت مشترکان بدون اطلاع قبلي تلافي کرده است، اما حداقل اميدوايم اين اپراتور هر چه زودتر وجه پرداختي خريداران اين بسته را به آنها بازگرداند. تاکنون مسئولان ايرانسل واکنش رسمي به اين موضوع نداشتهاند، اما يکي از کارشناسان اين اپراتور ميگويد با توجه به تعداد زياد مشترکاني که اين بسته اينترنتي ايرانسل را خريده بودند، وجه پرداختي آنها به مرور عودت داده ميشود. يکي از کاربران نيز ميگويد در تماس با اپراتور ايرانسل به او گفته شده ظرف يک هفته آينده به جاي مبلغ پرداخت شده، به حسابش شارژ واريز ميشود.
بازار