ايسنا/ اپل موفق شد با ارزشترين برند جهان در سال 2019 لقب بگيرد.
به گزارش فوربس، در ردهبندي امسال برندهاي با ارزش جهان که تنها براي شرکتهايي که در آمريکا داراي فعاليت هستند، صورت گرفته است، اپل با ارزشترين شرکت جهان لقب گرفت. شرط فعاليت در بازار آمريکا براي ردهبندي امسال باعث شد تا شرکتهاي بزرگي چون علي بابا و ودافون شانس حضور در اين رده بندي را نداشته باشند.
اين ردهبندي ارزش برند را در نظر ميگيرد نه ارزش شرکت در بازار بورس. نکته جالب ردهبندي امسال اين است که از ۱۰ برند با ارزش جهان، ۸ برند در آمريکا مستقر هستند! بر اين اساس با ارزشترين برندهاي جهان در سال ۲۰۱۹ عبارتاند از:
۱- اپل-آمريکا
ارزش برند: ۲۰۵.۵ ميليارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۲۶۵.۸ ميليارد دلار
زمينه فعاليت: تکنولوژي
۲- گوگل-آمريکا
ارزش برند: ۱۶۷.۷ ميليارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۱۳۶.۲ ميليارد دلار
زمينه فعاليت: تکنولوژي
۳- مايکروسافت-آمريکا
ارزش برند: ۱۲۵.۳ ميليارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۱۱۰.۲ ميليارد دلار
زمينه فعاليت: تکنولوژي
۴- آمازون-آمريکا
ارزش برند: ۹۷ ميليارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۲۱۱.۴ ميليارد دلار
زمينه فعاليت: خرده فروشي
۵- فيس بوک-آمريکا
ارزش برند: ۸۸.۹ ميليارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۴۸.۸ ميليارد دلار
زمينه فعاليت: تکنولوژي
۶- کوکا کولا-آمريکا
ارزش برند: ۵۹.۲ ميليارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۴.۱ ميليارد دلار
زمينه فعاليت: نوشيدني
۷- سامسونگ- کره جنوبي
ارزش برند: ۵۳.۱ ميليارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۲۲۱.۶ ميليارد دلار
زمينه فعاليت: تکنولوژي
۸-والت ديزني- آمريکا
ارزش برند: ۵۲.۲ ميليارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۲.۸ ميليارد دلار
زمينه فعاليت: تفريح و سرگرمي
۹- تويوتا-ژاپن
ارزش برند: ۴۴.۶ ميليارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۴.۶ ميليارد دلار
زمينه فعاليت: خودروسازي
۱۰- مک دونالد-آمريکا
ارزش برند: ۴۳.۸ ميليارد دلار
درآمد خالص برند در سال گذشته: ۳۸۹ ميليون دلار
زمينه فعاليت: غذايي
پس از اين شرکتها نام شرکتهاي اي تي اند تي، لوئي ويتون، اينتل، نايک، سيسکو، جنرال الکتريک، مرسدس بنز، اوراکل، ورايزون، آي بي ام، ب ام و، ساپ، مارلبرو، بادوايزر، ويزا، والمارت، امريکن اکسپرس، هوندا، پپسي و گوچي به عنوان يازدهمين تا سي امين برندهاي با ارزش جهان در سال ۲۰۱۹ ديده ميشود.
بازار